Fluence - Clip cihazı mı satın alsak ?

TuranOTO

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Kas 2018
Mesajlar
31
Tepki puanı
0
Puanları
0
o fiyatlara clip çin malı ve kalitesi düşük şuan 2000 tl ve o bile çin malı servislerde olan orj fransız renault clip onun yerini tutarmı bilmem bilginiz olsun
 

AtlasOTO

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Kas 2018
Mesajlar
10
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Bu güzel bilgilendirme için çok teşekkürler, gayet güzel ve çok açıklayıcı olmuş. Bazı konularda bilgi almak için size nasıl ulaşabiliriz acaba, benim sormak istediğim birkaç soru olacak
Abi istersen burdan sor diğer arkadaşlar da okuyup faydalanır

Marka
Model
Şanzıman
Yakıt
Ve km belirtir isen daha net teşhis ve bilgilendirme yapabiliriz

Servis te
1 elektrikçi
1 elektronikçi
1 şanzıman ci
2 mekanik ci
2 kaportacı
1 boyacı var
Hemen olmasa da bir iki gün içinde elimizden geleni yaparız


SM-A510F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Ahmetaydın

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Nis 2018
Mesajlar
237
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
29
Teşekkürker öncelikle sorayım ben, aracım renault fluence 1.5 dci 110hp EDC vites 2013 model 142 bin km de sorun ise ara sıra vitesi kontrol ettirin yazıyor stop edip çalıştırınca gidiyor hatta hiç dikkate almayıp o şekilde devam edersemde kendiliğinden gdiyor viteş 1 3 5 çalılmıyor o yazı geldiğinde ama dediğim gibi düzeliyor ve birde bazen araç hiç hata felan vermeden 1. Viteste kavrama yapmıyor tam ve aracı silkeliyor devir artıyor sonra bir anda kapıp kavrama devam ediyor, sebepleri neler olabilir bunların ve ayrıca çözümü ne olabilir bilgilerinizi bekliyorum, teşekkürler.
 

AtlasOTO

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Kas 2018
Mesajlar
10
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Ahmet abim sizin aracınızdaki problem debriaj balatasından kaynaklanıyor 145 bin km bunun için erken olmasına rağmen bazı hatalı kullanımlar sonucu veya sürekli şehir içi sıkışık trafik ten kaynaklı 150 bin km civarlarında bu problemler ortaya çıkıyor bu hata renault kaynaklı sizden sonraki araçlarda şanzuman yazılımı değişti çözüm oldumu hayır 150 bin yerine 180 bin oldu daha önceki versiyon da da 120 bin km de problem çıkıyor du bu km artı eksi 15 ila 20 bin km değişiklik gösterebiliyor gelelim bu arıza ekranda yağdığında şanzuman in içinde neler olduğuna edc dsg hundai de başka birşey isim firmadan firmaya değişsede sistem sistem çift kavramalı otomatikleştirilmiş manuel şanzuman araç P de duruyorken bir kavrama 1 de diğeri de R de hazır bekliyor gibi düşünün siz D ye aldığınızda 1 vites kavramada 2. Vites hazırda 2. Vitese aldınız da 1. Vites hazırda 2. Vites takılı 3 . Vites hazırda gibi düşünün tabi bu tam olarak tenik mada böyle değil ama mantık bu yönde tamamen hızlı ve kesintisiz vites geçişi hedef alınmış sorunda en başta 3ten 4 e geçişte baş gösteriyor vites 3 de frene basarsınız diye 2 de gaza basarsınız diye 4 de hazırlık var gibi düşünün nihayetinde 4 geçtiğiniz de 4 deki 5 e hazır bekliyor ama 2 de ki 3 e geçmeyi reddediyor gibi başlıyor sorun başlarda pek rahatsız etmesede gittikçe can sıkıcı bir hale geliyor ve zamanla araç kullanılmaz duruma geliyor gelelim çözümüne önce bu işten anlıyan ya bir renault özel servis veya şanzuman servisi bulun burada parası mühim değil önemli olan bu servisin veya ustanın bu işi iyi bilmesi öncelik le benim bu yazdıklarımı bir kenara bırakarak önce bir bilgisayara bağlamak zira benim yazdığım en kötü senaryo orada yazan hata koduna göre hareket etmek gerek eger hata vermiyor ise önce (şanzuman öğretmesi ) sorun giderilmiyor ise sonrasında debriaj değişimine gidilmesi gerekir ortalama fiyatı orjinal yedek parçada 6 bin civarı diye biliyorum

SM-A510F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

onuroktayy

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Haz 2018
Mesajlar
118
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Merhabalar
aracim 2012 fluence edc euro 5 110 hp busİneess paket 130bİn kmde,
aracimda bellİ araliklarla uzun zamandir egzoz emİsnyon kontrol ettİrİnİz ve enjeksİyon kontrol ettİrİnİz uyari aliyorum, fakat bu uyarilari aldiĞimda aracimda hİç bİr problem olmuyor. Aracimin gİdİŞİ çekİŞİ yakit tüketİmİ çok memnunum. Sİyah duman beyaz duman sabah geç çaliŞma gİbİ bİr problemlerİde yok. Akü yenİ varta 75lİk.
Uzun yolda İse motor hasar rİsk uyarisi aliyorum onuda stop edİp çaliŞtirinca düzelİyor. Sankİ aracimda bİ temassizlik bİ beyİn problemİ gİbİ bİr durum var çünkü bu hatalari aldiĞim halde arabamda hİç bİr Şekİlde problem olmuyor 4-5aydir bunu araŞtirmasini yapiyorum yakit sİstemİ yada sankİ bİ temassizlik arizasi gİbİ bİr durum olduĞunu varsayiyorum bİr kaç ustaya gİttİĞİmde clİp cİhazi İle baktiĞimizda bu ariza kodlarini verİyor ve bunun bİr çok nedenİ olabİldİĞİnİ bana ne kadar masraf çikartir kisminda İse somut bİŞey söylenmİyor ve bende çok bİr meblaĞ çikar dİye kİmseye güvenİyorum, würth enjektör temİzleyİcİsİde kullandim fakat bİ faydasini göremedİm arizalar araliklar İle devam edİyor. Bana bu konuda nasil yardimci olabİlİrsİnİz?
 

onuroktayy

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Haz 2018
Mesajlar
118
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Dtc048877: egr elektrovana konum düzenlemesi (bu enjeksiyon hatası verdiğinde çıkan hata )
Dtc000292: debi regülasyon uyarlaması (buda egzoz emisyon hatası verdiğinde çıkan hata)
 

Ahmetaydın

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Nis 2018
Mesajlar
237
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
29
Bilgilendirmeniz için teşekkürler benim yaşadığım şehir düzce burada pek kimsenin anlayacağını sanmıyorum Ankaraya sık gidiyorum orada bulabilirsem bu konu hakkında dediklerinizi uygulayacağım, çok teşekkür ederim
 

AtlasOTO

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Kas 2018
Mesajlar
10
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Merhabalar
aracim 2012 fluence edc euro 5 110 hp busİneess paket 130bİn kmde,
aracimda bellİ araliklarla uzun zamandir egzoz emİsnyon kontrol ettİrİnİz ve enjeksİyon kontrol ettİrİnİz uyari aliyorum, fakat bu uyarilari aldiĞimda aracimda hİç bİr problem olmuyor. Aracimin gİdİŞİ çekİŞİ yakit tüketİmİ çok memnunum. Sİyah duman beyaz duman sabah geç çaliŞma gİbİ bİr problemlerİde yok. Akü yenİ varta 75lİk.
Uzun yolda İse motor hasar rİsk uyarisi aliyorum onuda stop edİp çaliŞtirinca düzelİyor. Sankİ aracimda bİ temassizlik bİ beyİn problemİ gİbİ bİr durum var çünkü bu hatalari aldiĞim halde arabamda hİç bİr Şekİlde problem olmuyor 4-5aydir bunu araŞtirmasini yapiyorum yakit sİstemİ yada sankİ bİ temassizlik arizasi gİbİ bİr durum olduĞunu varsayiyorum bİr kaç ustaya gİttİĞİmde clİp cİhazi İle baktiĞimizda bu ariza kodlarini verİyor ve bunun bİr çok nedenİ olabİldİĞİnİ bana ne kadar masraf çikartir kisminda İse somut bİŞey söylenmİyor ve bende çok bİr meblaĞ çikar dİye kİmseye güvenİyorum, würth enjektör temİzleyİcİsİde kullandim fakat bİ faydasini göremedİm arizalar araliklar İle devam edİyor. Bana bu konuda nasil yardimci olabİlİrsİnİz?
Onur abi bu problem sanki bana dpf gibi geldi diğer marka araçlarda bunun için bir temizleme sıvısı var edblue bigibi vaya dpf sıvısı gibi fakat 1.5 euro4 motorda bu tarz bir uygulama yerine daha fazla mazot enjeksiyonu ile temizlik yapmayı hedef alan bir sistem var yazılımsal olarak tabi bunun belli başlı uygulama parametreleri var mesela motor su sıcaklığı 75 derece olacak eksoz sonda sıcaklığı 350 derece olacak gibi bu şartlar sağlandığı anda araç kedi kendine dpf jenerasyonu yapar araç bunu yapar iken sizde aracı manuel moda alıp deviri 2500 3000 aralığında tutmanız gerekir bi şekilde 10 15 dk yol gidildiği zaman araç bu işlemi kendi kendine yapar bunun yapılmadığı durumlarda dpf tıkanır eksoz gazlarının dışarıya atılması zorlaşır buda egr üzerinde bir baskıya ve bunun beraberinde kurumlaşmaya sebep olur bu da çeşitli enjeksiyon ve egr hatalarına sebep olur bunu akabinde de tıkanan partikül filtresinden eksoz gazi atımı güç olacağından araç turbo türbini üzerinde bir baskı olusagi düşüncesine giderek motorda hasar riski yazısını uyarı ekranında verir şimdi gelelim çözüm yollarımıza

Würth marka enjektör temizleyicisi yerine yine würth marka bir dpf temizleyicisi alıp üzerinde yazan kullanım talimatlarina uyun ama siz daha önce enjektör temizleyicisi kullandığınız için önce bu sıvının karışmış olduğu yakıtın tamamen bittiğinden emin olun sonra bu dpf temizleyiciyi alıp bir depoya yakın yeni aldığınız mazotun içerisine karıştırın mazot alırken kükürt oranı en düşük yakıtı almaya özen gösterin ülkemizde bu opet ve shell istasyonları ilk sıralardadır sürekli aynı istasyondan yakıt almaya da özen gösterin bu arızanın sebebi yakit da olabilir ki kesinlik le yakından alakalı bir konu bazı istasyonlar bazen hileye baş vurmuş olabilirler bu da bu probleme yol açar bazen de depolarını temizleme maliyetinden kaçarlar bu da böle hatalara sebep olur neyse sıvıyı aldınız diyelim yakıtı da aldınız aracı normal sıcaklık seviyesine kadar otomatik viteste ısıtın sonra uzun ve trafiği az bir rota belirleyin rotaya ulaştınız da acı manuel moda alın hız kurallarına uyacak şekilde trafiği tehlikeye sokmadan 4 vaya 5 viteste 2500 3000 aralığında 15 dk boyunca yol yapın sonra bu işlemi 1 kez daha tekrarlayın sonra normal sürüşünüze geri dönün 10 dk boyuncada böyle kullanın yani otomatik modda herzaman nasıl ise öyle ışlem bitmiş tir
Bu aynı olayı araç yerinde duruyor iken de yapıla bilir burda da mutlaka bir clip cihazı veya benzeri bir cihaz gerekir zorunlu jenerasyondur ismi dpf yükü 350gr ve üzeri durumlarda yerinde jenerasyon yapmaya bilir araç ama altındaki gramajlarda sorunsuz bu işlemi yapar
Diyelim ki bunlardan herhangi birini yaptınız ve arıza devam ediyor bunlar şimdiye kadar pek maliyetli bir olay değildi harcadınız para 50 tl civarı idi bundan sonra biraz daha maliyet yükselecek bir eksoz cuya gidilip partikül filitresi temizliği yapan olması şart partikül filtresi yerinden sökülecek ve temizlenecek sonra bir tamirciye gidilip egr vanası sökülüp konrol edilecek birşeyi yok ise temizlenip yerine takılacak sonra aynı tamirci yerinde zorunlu bir jenerasyon yapacak jenerasyon sorunsuz tamamlanır ise problem yok muhtemelen arızanız giderildi

Tabi tüm bunlar sadece bir öngörü aracı mutlaka yerinde incelemek ve çeşitli parametreleri gözden geçirmek gerekir doğru tehşis ve tanı bu gibi durumlarda çok önemli gittiğiniz veya sorduğunuz bikac usta aynı yönde bir çözüm önerisi sunuyor ise denemekte fayda var diye düşünüyorum zira dpf in sıfır fiyatı şu günler de 5bin tl civarında en azından kendiniz bir dpf temizleyicisi kullanın sonucu bizim ile paylaşın derim

SM-A510F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

onuroktayy

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Haz 2018
Mesajlar
118
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
onur abi bu problem sanki bana dpf gibi geldi diğer marka araçlarda bunun için bir temizleme sıvısı var edblue bigibi vaya dpf sıvısı gibi fakat 1.5 euro4 motorda bu tarz bir uygulama yerine daha fazla mazot enjeksiyonu ile temizlik yapmayı hedef alan bir sistem var yazılımsal olarak tabi bunun belli başlı uygulama parametreleri var mesela motor su sıcaklığı 75 derece olacak eksoz sonda sıcaklığı 350 derece olacak gibi bu şartlar sağlandığı anda araç kedi kendine dpf jenerasyonu yapar araç bunu yapar iken sizde aracı manuel moda alıp deviri 2500 3000 aralığında tutmanız gerekir bi şekilde 10 15 dk yol gidildiği zaman araç bu işlemi kendi kendine yapar bunun yapılmadığı durumlarda dpf tıkanır eksoz gazlarının dışarıya atılması zorlaşır buda egr üzerinde bir baskıya ve bunun beraberinde kurumlaşmaya sebep olur bu da çeşitli enjeksiyon ve egr hatalarına sebep olur bunu akabinde de tıkanan partikül filtresinden eksoz gazi atımı güç olacağından araç turbo türbini üzerinde bir baskı olusagi düşüncesine giderek motorda hasar riski yazısını uyarı ekranında verir şimdi gelelim çözüm yollarımıza

würth marka enjektör temizleyicisi yerine yine würth marka bir dpf temizleyicisi alıp üzerinde yazan kullanım talimatlarina uyun ama siz daha önce enjektör temizleyicisi kullandığınız için önce bu sıvının karışmış olduğu yakıtın tamamen bittiğinden emin olun sonra bu dpf temizleyiciyi alıp bir depoya yakın yeni aldığınız mazotun içerisine karıştırın mazot alırken kükürt oranı en düşük yakıtı almaya özen gösterin ülkemizde bu opet ve shell istasyonları ilk sıralardadır sürekli aynı istasyondan yakıt almaya da özen gösterin bu arızanın sebebi yakit da olabilir ki kesinlik le yakından alakalı bir konu bazı istasyonlar bazen hileye baş vurmuş olabilirler bu da bu probleme yol açar bazen de depolarını temizleme maliyetinden kaçarlar bu da böle hatalara sebep olur neyse sıvıyı aldınız diyelim yakıtı da aldınız aracı normal sıcaklık seviyesine kadar otomatik viteste ısıtın sonra uzun ve trafiği az bir rota belirleyin rotaya ulaştınız da acı manuel moda alın hız kurallarına uyacak şekilde trafiği tehlikeye sokmadan 4 vaya 5 viteste 2500 3000 aralığında 15 dk boyunca yol yapın sonra bu işlemi 1 kez daha tekrarlayın sonra normal sürüşünüze geri dönün 10 dk boyuncada böyle kullanın yani otomatik modda herzaman nasıl ise öyle ışlem bitmiş tir
bu aynı olayı araç yerinde duruyor iken de yapıla bilir burda da mutlaka bir clip cihazı veya benzeri bir cihaz gerekir zorunlu jenerasyondur ismi dpf yükü 350gr ve üzeri durumlarda yerinde jenerasyon yapmaya bilir araç ama altındaki gramajlarda sorunsuz bu işlemi yapar
diyelim ki bunlardan herhangi birini yaptınız ve arıza devam ediyor bunlar şimdiye kadar pek maliyetli bir olay değildi harcadınız para 50 tl civarı idi bundan sonra biraz daha maliyet yükselecek bir eksoz cuya gidilip partikül filitresi temizliği yapan olması şart partikül filtresi yerinden sökülecek ve temizlenecek sonra bir tamirciye gidilip egr vanası sökülüp konrol edilecek birşeyi yok ise temizlenip yerine takılacak sonra aynı tamirci yerinde zorunlu bir jenerasyon yapacak jenerasyon sorunsuz tamamlanır ise problem yok muhtemelen arızanız giderildi

tabi tüm bunlar sadece bir öngörü aracı mutlaka yerinde incelemek ve çeşitli parametreleri gözden geçirmek gerekir doğru tehşis ve tanı bu gibi durumlarda çok önemli gittiğiniz veya sorduğunuz bikac usta aynı yönde bir çözüm önerisi sunuyor ise denemekte fayda var diye düşünüyorum zira dpf in sıfır fiyatı şu günler de 5bin tl civarında en azından kendiniz bir dpf temizleyicisi kullanın sonucu bizim ile paylaşın derim

sm-a510f cihazımdan tapatalk kullanılarak gönderildi
önelikle bu açiklamalarindan ötürü ilgi alakandan ötürü çok teşekkür ederim. şöyle ki aracimin dpf si tikali değil, clip cihazinda doluluk orani %8 olarak görünüyor ve inanamayip egzozsuyada gösterdiğimde içini açip kamera ile baktiğimizda herhangi bir tikaniklik yok, ve yukarida anlattiklarini uzun yola çiktiğimda sürekli yaparim 1-2 ay araliklarla 1000km olarak uzun yol yaptiğimdan ötürüde dpf tikanikliliği meydana gelmedi, egr temizliği yaptirdim onda da bir sikinti yok egr üstündeki vanada gayet güzel açip kapaniyor ve biz bunu taktik takiğimiz zaman sürekli hata verdi araci akşam stop ettim sabah çaliştirdim 16 gün boyunca hata vermedi 16 günün sonunda 1.30 saatlik bi trafiğe girdiğimde tekrar hatayi verdi. Egr temizletmenin pek faydali olmayacağini (çünkü içinde elektronikler var ve belli bir süre sonra bu parçanin balata gibi özelliğini kaybedip) değiştirmek gerektiğini pek çok kişiden duydum, birde egr iptali yapip sorunun düzeleceğini söyleyenller var fakat pek iptal ettirmek taraftari değilim. Yakitimi shell-vpower dizel haricinde kesinlikle kullanmiyorum. Ben şöyle bişey düşünüyorum varsayim tabiki sadece bence aracimda bir temassizlik soket müşür sensör gibi bir sorun var yada gerçekten egr sifirini alip takilinca düzelecek. Pek çok yere gitmeme rağmende hiç emin konuşan bir ustaya denk gelmedim, evet senin sorunun şu bunu değiştirirsek yada şöyle yaparsak sorunun ortadan kalkacaktir diyeni duymadim.
 

AtlasOTO

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Kas 2018
Mesajlar
10
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Daha önce buna benzer bir sorunda arıza motor beyninde çıkmış tı önce orjinal bir egr taktik sorun çözülmedi sonrada tesisatı kontrol ettik yine bir problem yok tu tesisatı pitopin cihazı ile test ettik yine problem yoktu sonra motor beynini açınca entegre nin yanık olduğunu gördük tamir edip taktık yine problem devam etti eski söküp yeni olanı takınca düzeldi yani hem motor beyni hem egr arızalı idi egr zamanla bozulan birşey değil aslında ama yine de belli bir kullanım ömrü var mesela 200000 km gibi tabi bu bülten ile yayınlanır fakat bunlara ülkemizde ki ekonomik koşullardan dolayı pek kimse riyayet etmez

Sizin aracınızda dpf tıkalı değil siz kontrolünü sağlamış sınız ama yine de bunun benzeri bir hata ile karşılaşıyor olmanız a da 15 16 gün aralıklar ile zannediyorum jenerasyon yaptığı zaman ile aynı aralığa tekamül ediyor gibi görünüyor programsal bir hata da olabilir
Aracı 0 km mi aldınız acaba önceki sahibi yazılım falan yapmış olabilirim muhakkak aracı görmek incelmek gerek tecrübeli hic bir usta aracın kesin arızası şudur demez bilir ki bir ihtimal daha olabilir o yüzden kimse kesin bu diye cevap veremez bende diyemem bunu imal eden mühendis bile diyemez mutlaka aracı detaylı incelemeler ve denemeler bittikten sonra abi senin ağrızan bu diyebilirler

SM-A510F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Üst