Fluence Touch Plus(2014) direksiyon sorunu

kaptan47

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Ocak 2017
Mesajlar
59
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Ísin kotu yanida bu zaten degisim yapmadim renault aracta kaza oldugunu savunarak servisin yazdigi onarim raporunu kabul etmedi bende ugrasmadim alistim arabaya sikinti yasamiyorum benden baskasida fark etmiyor sorunu zaten siz israr edin ustunde durun twiter dan renault turkiyeye yazin size donus yaparlar muhakkak.
 

serkank1

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Ara 2016
Mesajlar
44
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Tesekkurler.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Ssserhat

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Ağu 2016
Mesajlar
64
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Arabamın garantisi dolmadan servise gittim. Vites kutusunu kontrol ettirin yazısı için gitmiştim gitmişken direksiyonu ve şöför kapısının bazen dışarıdan açılmadığını söyledim.
Vites kutusu için bazen bu uyarıyı yapabilir ama kontrol ettik bi problem yok dediler.
Kapıları yağladık, direksiyon problemini çözemedik çünkü dediğiniz gibi birşeye rastlamadık dediler.
Açıkçası bende yaptık tamamdır diyeceklerini hiç ummuyordum ve de öyle oldu.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

serkank1

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Ara 2016
Mesajlar
44
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Ben hala sorunu cozemedim, yardimci olabilecek yok mu? Servisten gectim usta tavsiyesi yapabilecek varsa lutfen paylassin.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

specialist

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Ocak 2018
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
sizin dediginiz boşluk degil direksiyonun bir tarafa milimetrik tepki verirken diger tarafa aynı tepkiyi vermemesi mesela süratli gidince araç sola yumusak dönerken saga sert döner ve yahut tam tersi yada bir tarfa dogru direksiyon sizi zorluyor gibi geliyor. sorun direksiyon klonu arızası yani eps arızası
bilmemin sebebi eski bir rotbalanscı olmam servise direksiyonda sorun oldugunu kabul etirene kadar canım çıktı sonra araç öndüzen ustası oldugumu söyledim baktılar kaçacak bir taraf yok kabul ettiler rapor yazdılar parça fiyatı 6,000 tl ..
aracınızda kaza varsa renault türkiye garanti kapsamında karşılamıyor bilginize.

Arkadaşlar öncelikle herkese merhaba, geçen sürede sorunu çözebilen oldumu acaba? Aynı sorunu 2014 model fulence touch plus aracımda bende yaşıyorum.
kaptan47 arkadaşımızın tarif ettiği sorun farklı, o bir tarafa yumuşak bir tarafa sert tepki verir demiş, bizim yaşadığımız sorunda belli bir hızdan sonra her iki tarafada döndürürken milimetrik döndürmek istesekte direksiyon kademe kademe dönüyor, o da aracın isteğimizden fazla sola veya sağa gitmesine sebep oluyor. Aracı düz bir eksende ilerletmek zor ve yorucu oluyor.
Çözüm bulabilen olduysa ne şekilde çözdüğünü bizlerle paylaşırsa seviniriz.
 

tanseler

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Tem 2015
Mesajlar
4,375
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
42
Arkadaşlar öncelikle herkese merhaba, geçen sürede sorunu çözebilen oldumu acaba? Aynı sorunu 2014 model fulence touch plus aracımda bende yaşıyorum.
kaptan47 arkadaşımızın tarif ettiği sorun farklı, o bir tarafa yumuşak bir tarafa sert tepki verir demiş, bizim yaşadığımız sorunda belli bir hızdan sonra her iki tarafada döndürürken milimetrik döndürmek istesekte direksiyon kademe kademe dönüyor, o da aracın isteğimizden fazla sola veya sağa gitmesine sebep oluyor. Aracı düz bir eksende ilerletmek zor ve yorucu oluyor.
Çözüm bulabilen olduysa ne şekilde çözdüğünü bizlerle paylaşırsa seviniriz.

Touch plusta elekteik destegi var mi direksiyonda? Benim arac joy hidrolik elektrik destekli degil ve bu sorun bende de var ve sorun degil aslinda bu direksiyonun hidrolik olmasindan kaynaklaniyor diye tahmin ediyorum. Yani elektrik destekli direksiyonlarda bunu hissetmek cok zor çünkü arac calisiyor oldugu andan itibaren kesilmeyen elektrik destegi var ve milimlik dokunuslar rahatca yapiliyor. Hidrolik direksiyonda bu mumkun olmuyor. Bahsedilen olay daha cok otoban suratlerinde duz cizgide ilerlemek isterken meydana geliyor ve malesef her seferinde direksiyona dokununca ornegin ben bir milim kaydirmak istiyorum direksiyonu ama takilip serbest kalinca birden 3 milim kayiyor ve tekrar kontra vermek gerekiyor gibi bir durum oluyor. Yani tek hamle ile halledilmek istenilen olay uc hamlede ancak kontrol altina aliniyor.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

specialist

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Ocak 2018
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Touch plusta elekteik destegi var mi direksiyonda? Benim arac joy hidrolik elektrik destekli degil ve bu sorun bende de var ve sorun degil aslinda bu direksiyonun hidrolik olmasindan kaynaklaniyor diye tahmin ediyorum. Yani elektrik destekli direksiyonlarda bunu hissetmek cok zor çünkü arac calisiyor oldugu andan itibaren kesilmeyen elektrik destegi var ve milimlik dokunuslar rahatca yapiliyor. Hidrolik direksiyonda bu mumkun olmuyor. Bahsedilen olay daha cok otoban suratlerinde duz cizgide ilerlemek isterken meydana geliyor ve malesef her seferinde direksiyona dokununca ornegin ben bir milim kaydirmak istiyorum direksiyonu ama takilip serbest kalinca birden 3 milim kayiyor ve tekrar kontra vermek gerekiyor gibi bir durum oluyor. Yani tek hamle ile halledilmek istenilen olay uc hamlede ancak kontrol altina aliniyor.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

touch plus ta direksiyon hıza duyarlı fakat bu elektrik desteği olduğunu gösterirmi bilmiyorum?
 

tanseler

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Tem 2015
Mesajlar
4,375
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
42
touch plus ta direksiyon hıza duyarlı fakat bu elektrik desteği olduğunu gösterirmi bilmiyorum?

Hiza duyarli direksiyon baska bisey ve hemen tum modern araarda mevcut. Aracin hizina gore ( hizlandikca ) sertlesir agirlasir direksiyon. Bu durum gayet normal elektrik destekli araclarda da hiz arttikca sertlesme veya agirlasma olur. Elektrik destegini soyle aciklayayim size hidrolik direksiyon elektrik destekliye gore daha agir olur belirgin sekilde. Ornegin elekteik destekli aracta arac duruyorken serce parmaginizin gücüyle dahi direksiyona tam tur arttırabilirsiniz. Fakat hidrolik direksiyonda bunu yapmak biraz daha zor olur cunku hareketi sizin adiniza yumusatacak elekteik desteginden yoksundur.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

specialist

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Ocak 2018
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Hiza duyarli direksiyon baska bisey ve hemen tum modern araarda mevcut. Aracin hizina gore ( hizlandikca ) sertlesir agirlasir direksiyon. Bu durum gayet normal elektrik destekli araclarda da hiz arttikca sertlesme veya agirlasma olur. Elektrik destegini soyle aciklayayim size hidrolik direksiyon elektrik destekliye gore daha agir olur belirgin sekilde. Ornegin elekteik destekli aracta arac duruyorken serce parmaginizin gücüyle dahi direksiyona tam tur arttırabilirsiniz. Fakat hidrolik direksiyonda bunu yapmak biraz daha zor olur cunku hareketi sizin adiniza yumusatacak elekteik desteginden yoksundur.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Araç durur vaziyetteyken gerçekten dediğiniz gibi çok yumuşak direksiyon hatta önceki aracım 2011 BMW 3.20 ydi onun direksiyonu bundan daha sertti, bu araçta bariz direksiyonun yumuşaklığı hissediliyor.
 

karacan

Taylan AYDIN
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2012
Mesajlar
2,700
Tepki puanı
93
Puanları
0
flu'ların tüm versiyonlar elektrik destekli diye biliyorum arkadaşlar. milimetrik çevirmede bi miktar fazla yön alma olayını bende hissediyorum.

kesin bilgim yok ama tahmin yürütüyorum: direksiyona en küçük hareketi verdik ve elektrikli direksiyon motoruna sinyal gitti, motoru 1 tık döndü (yani en küçük hareketini yaptı). misal biz seyirde 1 derecelik dönme istedik ama motorun bir tık'ı 2 dereceye tekabül ediyor. bu farkı düzeltmek için tekrar kontra veriyoruz
 
Üst