Megane 2 Geç çalışma problemi

ucandosbik

Ahmet BAYDAR
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Mar 2013
Mesajlar
83
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
43
Araba 2004 model bu arada. Bilmem kaç yaşından büyük derlerse tamam deme hemen. Çünkü kronik sorun bunlar. Açı kaydırıcı öbür ağır bakım gelmeden yine kalır elinde. Sorun çıkaracak parçaya para vermek istemiyorum ben dersin. Benim sıradaki hedefim döner kondaktöre paylaşım almak. Kabul ettiler aslında onu da. Serviste randevu verdiler. Arıza tespit parası istediler 60 lira. Sinirim bozuldu çıktım ordan kaldı o da öyle. 10.000 bakımı geldi benim. Arada kaynatmayı planlıyorum kondaktörü de:)
 

TATAR

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eki 2011
Mesajlar
150
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
49
Eğer yapabilirsem bugün sensörlerin bağlantı kablolarını temizleyecem .
Anlamıyorum bir türlü .


Motor -2 derece tek marşta çalışıyor.
Motor 90 derece sıcakkende tek marşta çalışıyor.

ama motor ısınıp soğuduktan sonra ( Sabaha kadar soğusun tek marşta çalışıyor , 1 saaat soğusun marş süresi uzuyor :D )

Hani fiziksel bi olay olsa anlarım. Bir yer yamuk olsa sensörü görmese ama sensörü göremeyen bir parça olsa her zaman yapar.
Durum aynen böyle daha iyi anlatılmazdı
 

fatiks

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Eyl 2014
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Puanları
0
geç çalışma sorunu bende de vardı usta aracı bir hafta lpg ye alma benzinde kullan geçer dedi ve aynen öyle oldu on gün benzinde kullandım arabayı sorun ortadan kayboldu
gittiğin mesafe önemli değil bir hafta kısa mesafelerde de olsa olur benzinde kullanın sorununuz çözülür inşallah
 

Kadir Salim

T.C. Vatandaşı,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
7,391
Tepki puanı
247
Puanları
0
Yaş
31
Bujileri değiştirdik , bir müddet sonra devirli kullanıldığında arabanın eski haline yani geç çalıştığı haline döndü .

Bende 1 gün boyunca benzinde kullandım . Gözlemlediğim kadarı ile benzinde aynı problemi yapmıyordu .

Ve artık sorunu direkt olarak Atiker LPG sistemine buldum .

Bugün arabayı Samsun Merkezde ki 2A Mühendislik Bayisine götürdüm .
Ben onlara hastanın sorununu çok açık ve net bir şekilde anlattım .
Onlarda anladılar beni .

Hemen LPG sızdırmazlık testi yapıldı . Beyinden söktükleri bir gaz hortumu vesilesi ile aracın Regülatörünün gazı kesmediği , gazı kesmeyen regüatörün arabanın önce manifolta sonrada yanma odalarına doluştuğu tespit edildi.

Arabanın yanma odaları LPG ile dolduğu için , start verildiğinde üzerine birde benzin püskürtülüyor , araba çalışırken boğuluyordu .

Arabamızı aldığımızdan beri sıfır Atiker LPG takılı , hiç memnun değilim , LPG regülatörü 2 senede bozulur mu ?
Garantiden değiştirdim .


EVET BENİM SORUNUM TAMAMI İLE BİTMİŞTİR , TÜM SIRALI SİSTEM KULLLANICILARINA DA DERS OLSUN .


Sabahlara kadar düşündüm , K4M i yeniden icad ettim , sormadığım usta , danışmadığım arkadaşım kalmadı .
Ve sorunumu bugün itibari ile kökünden çözmüş bulunmaktayım . Gene ustalığını ben yaptım .
Sorunu bu şekilde çözmüştüm. Güncel olsun .
 

TATAR

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eki 2011
Mesajlar
150
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
49
Sorunu kökünden çözdüm sattım arabayı sorun çözüldü 2014 sıfır FULL 110 lük duster aldım dizel tıkır tıkır maşallah ALLAH NAZARDAN SAKLASIN
 

fatiks

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Eyl 2014
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Puanları
0
Sorunu kökünden çözdüm sattım arabayı sorun çözüldü 2014 sıfır FULL 110 lük duster aldım dizel tıkır tıkır maşallah ALLAH NAZARDAN SAKLASIN

hayırlı olsun güle güle kullanın ama biz daha yeni aldık meganeyi
bu arada bilgi olması için söyleyeyim geç çalışma, çekişten düşme, dizel gibi çalışma problemlerinin kaynağı anladığım ve araştırmam neticesinde kam mili kaptöründen kaynaklanıyor. peki bu kam mili kaptörü ne işe yarar ve neden arızalanır? Cevap: kam mili kaptörü motorda zamanlamayı ayarlayan parçadır benzinli araca lpg takılması ve belli bir süre lpg de çalışması ile ortaya çıkar. ayrıca orjinali ile serviste değiştirilmesi ve yeni nesil yazılım atılması gerekir. yazılımdan sonrada bir hafta kadar benzinde kullanıp lpg ayarının yeniden yapılması gerekir.
bu bilgiler netten ve bilgili ustalardan öğrendiğim bilgilerdirin toparlanmasıdır kendim anlamam ama birçok sorunun kaynağının bu kam mili kaptörünün olduğu kesin
 

TATAR

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eki 2011
Mesajlar
150
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
49
Ben değiştirmiştim sorun çözülmedi devam etti En son LPG regülatörünün gaz kaçırdığına karar verdik ama yaptırmadan sattım sizde bir kontrol ettirin derim
 

mırtıs

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ocak 2015
Mesajlar
19
Tepki puanı
0
Puanları
0
Kardes ayni sorun benim megan aracdada var arıza tespitinde hata vermiyor. Pompaya bakıldı gaz işeme yapıyordur dediler tanktan gazı kapattim LPG enjktrndn motora giden gaz borusunu söktüm yine ayni pompaya fitreye şaanzumandaki sensöre senteye buji bobin hepsine bakildi ama durum yine ayni salı günü tekrar devam edeceZ ustayla arizayi bulmaya cvp verirsen sevinirim
 

TATAR

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eki 2011
Mesajlar
150
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
49
Mırtıs ben çok usta gezdim hepsi de iyi ustalar kimi manyetik kaptır dedi değiştirdim olmadı kimi arabayı birkaç gün bırak sökelim araştıralım dedi birisi direk beyin dedi daha önce başına gelmiş beyinden sonra düElmiş bir LPG regülatörünün kaçak yaptığını ondan olduğunu söyledi reğülatörü değiştirmeden arabayı sattım çok sinir bozucu inşallah sorunu çözebilirsiniz megane 2 ler çok teferruat lı arabalar ben 10 sene anahtar vurmadan bindim tek bu sorun çıktı onunda nedenini bulmadan sattım
 
Üst