Okumanı tavsiye ederim,çok önemli....

*USTA

Mustafa USTA, T.C Vatandaşı,
Genel Başkan
09-Aydın
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
33,544
Tepki puanı
1,684
Puanları
113
Yaş
55
Geçmiş olsun. Böyle bir sorun ilk defa duyuyorum.

gitmeniz gereken yer;
MAİS A.Ş. İSTANBUL BOĞAZİÇİ ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
SARIYER CAD.(İSTİNYE) NO:68 34460
SARIYER - İSTANBUL
Telefon : 0 2 1 2 3230666
Faks: 0 2 1 2 3236999 - 0 2 1 2 3236777
Bu bir sorun değil Ersin,frene bastığın müddetçe yarı otomatik şanzıman aynı zamanda debriyajada basıyor ve balatalar ısınıyor,sen manuel vitesli aracında sıkışık trafikte 2-3 dakika ayağın debriyajdamı bekliyorsun...?
Yarı otomatik şanzımanlı araçlarda ufak duraklamalar dahil kesinlikle frene basılmalı,araç kaymıyor diye vitesteyken freni bırakırsanız debriyaj kendisini bıraktığı için baskı balata birbirine temas ediyor ve araç gitmediğinden zorlanarak ısınmaya yol açıyor,tam otomatik şanzımana alışanlar için yeni nesil yarı otomatik şanzımanlı araçlara alışmak gerçekten zor.
Gelelim avantajlarına;Tork konvertörü bulunmadığı için araç sıkışık trafikte veya normal yol koşullarında tam otomatik viteslilere göre %40 a varan oranda yakıt tüketimi sağlıyor.Hatta manuel vitesli aynı motora sahip modelden 0.5 litre 100 km daha az yakıyor...
Fiat Punto Evo Dualogic dan örnek vereyim:
Aracı park edeceğiniz zaman P konumu olmadığından aracın durma açısına göre 1.vites veya R de park ediyorsunuz.
Aracı çalıştıracağınız zaman ayak frende marşa basıyorsunuz,araç çalışınca robot vites kutusu aracı hemen N konumuna alıyor,vites kolunu1 kere çekmeniz vitese geçmesine yetiyor.Sürücü kapısı açıksa araç kesinlikle hareket etmiyor,ışıklarda veya yoğun trafikte durduğunuz anda araç stop ediyor freni bıraktığınızda veya vitese dokunduğunuzda araç çalışıyor.Durdunuz ve start&Stop devrede değil diyelim 3 dakikadan fazla freni bırakmazsanız robot vites kutusu aracı N konumuna çekiyor,bütün bu teknolojilere rağmen adamlar sıkışık trafikte vitesi N konumuna alınız diye uyarıyorlar...
Aracın kullanım klavuzu derken 1 adet araç kullanım klavuzunun yanında Dualogic Vites
Klavuzu adı atında ayrı bir kitapcık veriyorlar...

Not:Kullanım klavuzunda Renault bu özellikleri belirtmemişse gerçekten büyük hata yapmış.
 

MatraX_07

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Mar 2011
Mesajlar
2,647
Tepki puanı
0
Puanları
0
Baştan Sona YAzınızı okudum Ama Ne RENAULT'la Alakalı bir sorun Ne ARAÇLARI ile aynı şekilde kıyaslanabilir
Tamam Haklısınız Satıs Danısmanının size yaklaşımı o yanlış olabilir ama sonuna kadar hakkınızı Arayınn

Bizde Sürekli EDC'li Araç satıyoruz ki Ben Eşime,dostume,arkadaşıma çok EDC'li araç verdim Bugüne kadar ne sorun oldu ne de Servise Getirip ŞİKAYET EDEN oldu...

Ben kişi olarak söylemiyorum ama Çoğumuz OTomatik aracın nasıl kullanılacağını bilmiyoruz..Kullanma Klavuzunu boşa koymuyorlar,yetkili kişilere boşa eğitim vermiyorlar;ama biz Millet olarak okumaya karşı alerjimiz olduğu için bilgi sahibi olmuyoruz
 

Renault

Süper Moderator
34-İstanbul
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
324
Tepki puanı
5
Puanları
2
Yaş
44
TRAFİĞİN ORTASINDA STOP EDERSE NE OLACAK hehe ,yok böyle birşey hayatımda ilk defa duyuyorum ...:D

Sana komik geliyor ama bi araştır istersen..Citroen c2 sahibi anlatıyordu sanayide.Adam sırf o yüzden sattım diyor aracı
 

Hakanburak06

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ocak 2013
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Selam. Fayik. Bey. Ve. Fankulüp. Üyeleri

2011. Model. Renault. Fülens. 110 beygir. Arac. Bende. Aldım. 1. Aylıken. Vites hararet. Yazısına. Rasladım. Yol. Yardımı. Aradım. Bulundugun. Trafgi. . Boşa atarak. Cık. Dedler. Fakat. Cıkcak. Zamanım. Neyazık. Olamdı. Yolun. Ortasında. Arac. Kaldı. İteliyerek. Saga. Yanaştırdım. Sürclerin. Yardımı. İle. İşte. Ondan. Sonra. Hayatmın. Çilesi. Başladı. Servisegitim. Tesler. Yaptılar. Problem. Yok. Dediler. Fakat. Ben. Her. Yogun. Trafikte. Vites. Kutusu. Hararet. Yazısnı. Görmere. Ve. Yolda. Kalmaya. Başladım. Renatla. Surtüşme. Trafigim. Başladı. Ensonunda. Aracı. Fransa mühendisleriyle. İncelmeye. Karar. Verdiler. Benim. Arac. Dahil. 4. Aracla. Teste. Cıktılar. Sonuc. Yine. İşkence. Acıklamaya. Bak. Bu. Arza. Deyilmiş. Şanzuman. Kendini. Kormaya. Alıyomuş. Önce. Vites. Kutusu. Hararet. Yazıyomuş. Devam. Edersen. Baskıyı. Ayırıyormuş. Cözümde. Yazıyı. Görnce. Saga. Cekip. 15. 20. Dakika. Bekleyerek. Sogutmakmış. Kimin. Mantıgna. Sıgar. Renaultun. Bu. Anlayşı. Sayglarımla. Ben. Mahkemeligim. Busornu. Yaşıyanlar. Bana. Ulaşın. Adım. Hasan. Benli. Telim0535 735 22 98
 

Hakanburak06

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ocak 2013
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
İstinye. Bogaz. İcnde. Götürdüm. N. Dede. Kulansan. Yapıyor.
 

Hakanburak06

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ocak 2013
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Teşk. Arkadaşım. Sade. Amacım. Renoltu. Sevenlerde. Bilgilendirmek. Benim. Gibi. Sürünmesinler. Flens. Alıpta. Benim. Tlimde. Yukarda. Aksini. İda. Edenler. İcin. Buaracla. 1.5. Yıldır. Ugraşıyom
 

mertcan usta

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ara 2012
Mesajlar
156
Tepki puanı
0
Puanları
0
Teşk. Arkadaşım. Sade. Amacım. Renoltu. Sevenlerde. Bilgilendirmek. Benim. Gibi. Sürünmesinler. Flens. Alıpta. Benim. Tlimde. Yukarda. Aksini. İda. Edenler. İcin. Buaracla. 1.5. Yıldır. Ugraşıyom
geçmiş olsun, bencede hakkınızı savunun. Belkide bu farklı bir sorundur. Benim arac edc megane3. alalı 4 ay oldu henüz sorun yaşamadım çünkü öyle trafiğe hiç girmedim. ancak duyduklarıma istinaden söylüyorum bu edc ler otomatikleşmiş düz vites olduğu için fazla dur-kalk trafikte yapıyormuş bunu. Acaba bir kere de her durduğunuzda N ye alıp, tam giderken D ye alsanız yine bu kadar ısınırmı acaba. Hiç deneme fırsatınız oldumu?
 

Onur Gönüllü

RENAULT MAİS SERVİS DANIŞMANI,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ara 2012
Mesajlar
6,190
Tepki puanı
517
Puanları
0
yazık günah adama ama yazmış çıkmış gitmiş konuyu uzatmaya gerek yok [MENTION=2956]*Gökhan42[/MENTION] bi el atıver kardeşim :)
 
Üst