chip tuning %10 artış veriyor oda 7,5hp yapar biz ona 7 diyelim hadi sağlam ve sağlıklı bir cai yapar kat iptali 4-2-2-1 headers ve güzel bir son susturucu ile bence 10hp üstü alınır ama maximum bu değer 13 hadi 15hp olsun ama cadde tipi dereceli eksantrik mili bulunur ve uygulanır ise sadece bu uygulama ile +20hp 30hp arası artış yakalanabilir hadi bundan da +20hp aldık diyelim 10hp de chip egzoz filtreden etti bize 30hp en kötüsü bu 75+30=105hp sonuç güzel ama asıl mesele şu bende 1.2 clio sahibiyim şuan ki aklım olsa 1.4 tsı motor bir araba alırdım çünkü attığın taş vurduğun kuşa değecek biz aracımızı 100hp yapalım diye bir kucak dolusu para dökmemiz gerek ve sonuç 100 110hp bugün bi chip tuning 500 600tl ve sadece 7hp bende kararsızım tek mantıklı iş dereceli eksantrik ama oda el yakar temiz olan ise bu araçları böyle kullanıp vakti geldiğinde satmak ve bir sonraki basamak olan 14 tsı motora geçmek şu devirde yürüyen bütün arabalar 1.4 tsı adamlar fabrika çıkışı minimum 120hp ve bir chip tuning ile bu rakam %20 artış sağlayabiliyor buda +24 25hp demek alet direk oldu 145 daha cai yapmadık down pipe yapmadık yada komple egzoz sistemine el atmadık intercooler büyütmedik dereceli eksantrik yapmadık bunlarla alet rahat rahat 200hp belki de üstü olur işte böyle düşününce bende yazılımdan vazgeçiyorum parayı sokağa atmanın alemi yok en iyisini mr clio söylemiş taktır tüpü en ekonomik araç bende de gez gezebildiğin kadar

yine de karar sizin ama yaptırırsanız mutlaka yazın benim sorduğum yerler çok yapmış 1.2 75hp araçlara ama kullananla denk gelmedim gerçi çoğu yer 15 gün deneme süresi ve sonrasında para iadesi garantisiyle yapıyor bu işi denemekte fayda var bana biraz uzak kalıyor vakit bulamıyorum yoksa denemek isterdim
söylemiş olduğunuz yöntemler 1990larda kalmadımı be arkadaşım

bırak adamı taksın lpg yi ona lpg gazı ver güc için değil

, artık öyle 106 gtilar ,type r lar yada vtilar gibi halen eksantrik fln uygulayan varmı bilmiyorum ama şahsen bu yöntemleri 3 araca (205 gti, 1.6 vti doch vtec, type r) size şunu net söyleyebilirimki üretici verileri,hp artışları asla ama asla realde doğru çıkmamaktadır.
en büyük güç artışını alabildiğim araç type r olmuştu ondada adam akıllı K-pro yönetim sistemi, skunk2 eksantrik, apexi komple egzos sistemi, k&n yarış tipi cold air intake kit ile alabildiğim oran % 21 olmuştu hadi diyelim o ztn yüksek güçlü bir araçtıda bundan daha çok güç çıkartabildin oldu %28 bu 75hplik araçta 20hp eder.
fakat dezavantajları şöyle:
1) hararet yüksek olabiliyor
2) devir gezmesi, silkeleme olabiliyor
3) eksantrik ile yüksek devirlere taşınarak elde edilen extra güç alt devirleri resmen öldürüyor ve ztn cansız olan 1.2 motor artık yerinden kalkmayacak
4) ses, ama inanılmaz bir ses öyle 1.2 motordada hoş bir ses beklemeyin tenekemsi,robotic çirkin adeta midesinden gaz çıkaran bir arabamsı çirkin bir ses
5) polisler ile dertler
6) muyane ile dertler
7) motor ömrü
bunca şeye katlanmak için değmez 20hp hele hele birde ödenecek rakam öyle ucuzda olmayacak chip,komple egsoz,egzantrik, hava filtresi sistemi toplamda kaça gelecek?
bunun yerine aracı satıp istenilen güçteki orijinal bir aracı almak daha mantıklı diye düşünüyorum.