az önce kendi aracımda denedim (oldukça sağlıklı it gibi bir araç diyebilirim

) birebir aynı şanzıman seçim olayı bendede mevcut yani durum gayet normal bence konu sahibi arkadaş yanlış değerlendiriyor ve bazı durumların farkında değil.
1) araç otomatikteyken atıyorum 10km/h inildiğince 2de kalıyor evet ama 2de baskı balata tutmuş değil, şöyleki:
araç 12km'dede 1100rpm, 10dada 9kmdede yani araç aslında bir nebze yarım debriyaj yapıyor yada yarım boşta geziyor ve gaza tekrar bastığınızda 1le uğraşmaktansa 2de hazır bekliyor ama yarım dediğim gibi.
eğer 2deki her 1000rpmde 13km/h yaptığını not edersen mantıken baskı balata tam tutmuş olsa 9km/hda rpmin 650rpmlerde olması lazımdı ama değil.
2) bunu manuelde yapmamasının sebebi manuelde yarım debriyaj/yarım boş söz konusu değil daha net keskin vites seçimi mevcut yani 650rpme düşemeyeceği için direk otomatikmen manuelde beyin 1e kendi zorunlu atıyor.
özetle şanzıman akışı gayet normal gibi arkadaşım rahat ol, clio2017de aslında tam olmasada doğru söylemiş oluyor.
yanlız titremeyle ilgili şunları yapmanızı öneririm.
1) aracı önce çok rahat kullanabileceğiniz ortama getirin ve sertçe tam sıfırdan tam gaz yaparak 1-2-3 vitesleri tam bitirinceye kadar devam ediniz, durunca bir daha ve bir kere daha toplam 3 defa 1-2-3 tam gaz yani.
bu şanzımanla baskı balatasıyla buluşan volanı hafifçe belli belirsiz traşlamaya yarar, powershift fordlardada aynı şanzıman var ve ford amerika servisleri bu olaya bu çözümü sunuyor buna ingilizce shudder yani silkeleme deniliyor
2) akabinde motoruda rahatlatacak manuel bir dpf temizlemesi öneririm, aracınızın yazılımlı olduğunu göz önünde bulundurursak fazla devirli olmak istemeyiz , 3000rpmde sabit 30dk sürüp evinize dönebilirsiniz yada çok serice geri dönüş noktası var ise fazlaca düşük devirde kalmadan devam edebileceğiniz 15dk git 15dk gel yapabilirsiniz.
bu 2 adımdan sonra halen durum devam ise kesinlikle servis hocam,şimden geçmiş olsun.
NOT: DPF temizliği ile ilgili tavsiyede bulunduğun diğer arkadaş clio4 konularında var baş sayfada oldukça uzun süre geçmesine rağmen tıkalı dpfden birdaha dert duymadı gibiki onun aracı bildiğin tıkanmış sinyali veriyordu.