Katkı kullanımı

Coffee

Kayıtlı Üye
52-Ordu
Katılım
27 Mar 2024
Mesajlar
5
Tepki puanı
2
Puanları
3
Arkadaşlar 2015 1.2 Tce EDC Clio 4 69.000 km almıştım geçen aralık ayında, araçta hiçbir sorun yok çok şükür sadece expertizde kara duman attığı anlaşılmıştı, 1 2 hafta içinde yağ uyarısı da verince ben de gittim hem bujileri hem yağ ve filtreleri değiştirdim. Ardından uzun yola gittim, fark ettim ki araç boştayken 1000 devir altında motorda silkme var. Ustayı aradım tekrar onlar da bujilerin yağın vs orjinal olduğunu söylemişlerdi ki usta bildiğimiz usta, yanlış yapacak olsa hesabını sorabileceğimiz biri. Araçta Motul marka 5w30 yağ kullanmıştı, ben de geçenlerde araştırma yaparken aracın kendi yağının Castrol 5W40 FN710 olduğunu buldum. Renault uygulamasında aracın geçmiş tüm servis bakımlarında da bu yağ kullanılmış. 4 ay sonra geçen hafta ben tamamı orijinal Boshc marka filtreler ve Castrol Renault Group 5w40 FN710 yağ kullandım, yağ değişiminden önce Liqui Moly Engine Flush Plus kullandım ki eski yağı tamamen atsın diye, ardından yağa da 224 ml Liqui Moly Ceratec koydum ve karışımın 4 litresini motora ekledim.

İlk izlenimlerim motorun daha pürüzsüz bir sürüşü olduğu yönünde, evet eski halini 4 ay kullanmış olsam da sanki yola gidiş daha akıcı hale geldi. Eskiden aracı çalıştırdığımda silkme hemen kendini belli ederken şuan 1000 devir altında silkmeler minimum düzeye inmiş durumda, hatta aracı ilk çalıştırdığımda kullanmaya başlamadan önce silkme hiç yok. Motor sesindeki değişimi pek anlamadım, araç zaten içeriye pek ses vermiyor bunu benimle yola gelenler de söylüyorlar, aracın hiç çalışmıyor gibi hissettirmiyor diyorlar. Şanzıman yağını da değiştirecektim lakin Renault servisi aracınızın motoru indiği zaman değişim yapılacak ondan öncesinde şanzıman yağı değiştirmenize gerek yok dedi.

Bu işlerden pek anlamazdım, yeni yeni birazda korka korka bir şeyler yapmaya denemeye başladım. Gelişmelerden tekrar haberdar ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: *USTA

*USTA

Mustafa USTA, T.C Vatandaşı,
Genel Başkan
09-Aydın
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
33,497
Tepki puanı
1,664
Puanları
113
Yaş
55
Faydalı bilgiler paylaşmışsınız teşekkürler...
 
  • Teşekkür Et
Tepkiler: Coffee

ADMİN

Yönetici
Genel Başkan
03-Afyonkarahisar
Katılım
14 Eki 2010
Mesajlar
83
Tepki puanı
59
Puanları
18
Yaş
41
Bilgilendirme için teşekkür ederiz.

Şanzıman yağı konusunda ben servisler gibi düşünmüyorum, her akışkanın bir ömrü ve verimlilik süresi vardır. Bugüne kadar kullandığım tüm araçlarımda istisnasız 75-100 bin kilometrede şanzıman yağını değiştirmişimdir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Coffee

Coffee

Kayıtlı Üye
52-Ordu
Katılım
27 Mar 2024
Mesajlar
5
Tepki puanı
2
Puanları
3
Bilgilendirme için teşekkür ederiz.

Şanzıman yağı konusunda ben servisler gibi düşünmüyorum, her akışkanın bir ömrü ve verimlilik süresi vardır. Bugüne kadar kullandığım tüm araçlarımda istisnasız 75-100 bin kilometrede şanzıman yağını değiştirmişimdir.
Ben de sizin gibi düşünüyorum. Lakin yağı alıp gitsem de hiçbir usta değişime yanaşmıyor. İnternetten yorumlara bakarak Motul EDC uyumlu bir yağ almama rağmen bu yağ olmaz dediler, orjinal yağı gösterdiler 1200 TL litresi motor yağından dah pahalı. Elf alayım diyorum burun kıvırıyorlar, başka videolardan izledim ve bizzat Castrol müşteri hizmetlerinden aldığım bilgi ile Casrol FE 75W alayım diyorum onda manuel yazıyor otomatiklere uyumlu değil diyorlar. Bu iş iyice sarpa sardı içinden çıkamıyorum.
 
Üst