Megane 3 beyin ve şanzıman değişecek mi? edc problem!!!

qizliiqizlii

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Kas 2011
Mesajlar
24
Tepkime puanı
0
Puanları
0
:sinirli
Selam arkadaşlar. öncelikle fikirlerinizi almak ve paylaşımda bulunmak için yazıyorum. 11 senedir renault kullanıyorum. öncelikle şunu belirtmek istiyorum. yazım kesinlikle kötülemek için aksine çözüm yolu bulmak içindir.

megane 3 1.5 110 bg dynamik EDC aracım henüz 27000 km ve aracı alalı 19 ay oldu. mart 2012 gibi ilk uyarıyı aldım. "vites kutusu hararet" . bu uyarı anlık çıktı yaklaşık 10 sn kadar. servise gittim pc bağlantı yoluyla incelediler ve hatayı göremediler. Eyvallah dedik . Ağustos 2012 de tekrar aynı hatayı verdi. bu kez fotoğrafını çektim. servise gittim. yine sistemde hata gözükmedi. fotoğrafı gösterdim. mais ile yazışmalar yapıldı. hararet göstergeli fotoğraf istediler. aynı hafta şans kader artık neyse aynı hatayı yaptı ve hararet göstergesiyle beraber " vites kutusu hararet " uyarısını fotoğrafladım . servise tekrar gittim. Usta hatayı benimde görmem lazım diyerek test sürüşüne çıktı ve tahmin ettiğiniz gibi görmedi. bu arada yazışmalar devam etti. beyinde böyle bir hata kaydı olmadığını söylediler. renault servis bu tarz bir problemi ilk kez gördüklerini ve normalde bu tarz ikazların hafızada kalacağını söylediler. mais ile servisin yazışmaları devam etti ve sonuçta mais kaputu açtırtmadı. herhangi bir işlem yapılmadı.

aralık 2012 yani geçen hafta... "vites kutusu hararet" uyarısı geldi ve ardından "vites kutusunu kontrol ettirin" uyarısı geldi. vites kutusunu kontrol ettirin kısmını fotoğraflayabildim. video da çektim. görür görmez servise gittim tabi ki. fotoğrafı ve videoyu gösterdim . pc ye bağladılar bu sefer hatayı beyinde gördüler. Mais ile yazışmalar tekrar başladı. araya haftasonu girdi ve bugün sonuca ulaştılar. var olan mevcut hatayı silip tekrar hata verirse beyni ve şanzımanı mais gönderecek ve servis değiştirecek. (yaklaşık 15 bin tl) tabi araç garantide olduğu için (24-19=6) 6 ay daha ilgilendirmiyor beni. 6 ay içinde hata verir umarım . 6 sonra hata verme ihtimali düşündürüyor tabi.

sizce nasıl bir yol izlemeliyim? önerisi olan bu tarz bir problem yaşayan yada maddi açıdan böyle büyük bir servis geçmişi olan var mı? 6 ay sonra hata verme ihtimaline karşın yani araç özrüne karşın alabileceğim herhangi bir tedbir var mı_? vereceğiniz cevaplar için teşekkürler.... :sinirli
 
Bu arızaları muhtemelen sıkışık trafikte yapmış olmalı.
Kullandığınız araçta geleneksel otomatik şanzımanlardan farklı olarak debriyaj sistemi mevcut,sıkışık trafikte uzun beklemelerde ayağınız frende ve araç viteste bekletirseniz debriyaj yarı basılı konumda kalır,robot şanzıman ısınır ve o hatayı görürsünüz.
Bunu servisin bilmemesi veya arızayı başka yerlerde araması çok ilginç.
Bu arıza değil tamamen kullanıcı hatası maalesef,hata derken bunu size anlatmayan başta aracı satın aldığınız bayi daha sonra gittiğiniz yetkili servis hatalı ve doğal olarak işi bilmeyen biri olarak aracınızı kuralına göre kullanamayan siz hatalısınız...
 
Bu arızaları muhtemelen sıkışık trafikte yapmış olmalı.
Kullandığınız araçta geleneksel otomatik şanzımanlardan farklı olarak debriyaj sistemi mevcut,sıkışık trafikte uzun beklemelerde ayağınız frende ve araç viteste bekletirseniz debriyaj yarı basılı konumda kalır,robot şanzıman ısınır ve o hatayı görürsünüz.
Bunu servisin bilmemesi veya arızayı başka yerlerde araması çok ilginç.
Bu arıza değil tamamen kullanıcı hatası maalesef,hata derken bunu size anlatmayan başta aracı satın aldığınız bayi daha sonra gittiğiniz yetkili servis hatalı ve doğal olarak işi bilmeyen biri olarak aracınızı kuralına göre kullanamayan siz hatalısınız...

şaka gibi yine de teşekkürler... öncelikle şu yarı kavrama olayına açıklık getirelim. malum ülkemizde 119 s den 10sn ye kadar trafik ışıkları mevcut. mecburen frene basacağız. stop mu edelim? türkiyede yaşıyoruz ki her yol otoban değil. manisada yaşıyorum ki trafiğini istanbulla karşılaştıramazsınız çünkü trafik aşırı yoğun değil.

Tüm bunların tersini düşünelim mi? trafik çok yoğun devamlı dur kalk yapıyorum ve araca 52 bin tl veriyorum. beni ilgilendirmez ki kardeşim, ben marşa basar giderim. kullanıcı hatasından öte bir şeyler var gibi ya neyse..

servis bunu biliyor tabi ki... hata kaydı beyinde yok ama fotoğrafları bende mevcut. demek ki bu aracın beyninde bir problem var. hataları kayıt altına almıyor.

şu malum hararet uyarısını neden stop edip çalıştırınca tekrarlamıyor pekala? deep freeze mi atıyor stop edince? hararet uyarısını tekrarlaması gerekmez mi?

aracın kuralı nedir? kuralına göre araç kullanmayı açar mısın? yıllardır binek oto kamyon, binimum arazi taşıtı short land ,cadillac ve dragon panzer kullanan biri olarak eksik kaldığım bir konu gerçekten. şaşırtıyorsun beni arkadaşım. kullanıcı hatası deyip sıyrılmak bu işin en kolay yolu. yiğidi öldür hakkını yeme lütfen
 
Öncelikle ben senin ne kardeşinim ne de arkadaşın,aramızda 15 yaş fark var !
Sorduğun soruya bilgim dahilinde cevap verdim,sorduğun soru havada kalsın istemedim.
EDC şanzımanlı yani debriyaj sistemli yarı otomatik aracı kullanmanın kuralı sıkışık trafikte vitesi boşa almaktan geçiyor.
Arabana kaç para verdiğin beni alakadar etmez,sizin aracınızdan daha pahalı olan DSG şanzımanlı VW araçları da bu hatayı veriyor
üstelik onların debriyaj kavramaları yağ soğutmalı sizinki gibi kuru plakalar yok,Toyota'larda veriyor,Fiat Dualogic şanzımanlılarda...!
 
hocam sen herhalde servise gittin içini dökemedin burada aynı bi danışmana bi servis müdürüne laf sayıyormuş gibi laf sayıyorsun gerek yok bunlara biz burada bildiklerimizi duyduklarımızı gördüklerimizi söylüyoruz bize göre Ustanın(Mustafa abinin dediği doğru ) yalnız başka arızada olabilir ama Mustafa abinin dediği gibi arızalardan da olanları gördük boşa can sıkmaya gerek yok yarın en yakın yetkili servise git orada sor hesabını.... sonra gel burada paylaş bizde senin yanında olalım senin arızanı duyup ondan örnek alıp bir daha böle sorunla gelen arkadaşlarımıza yardımcı olalım olur mu ??
 
haklısınız yaşa dikkat etmedim mustafa abi, yazdığınız mesajı görünce dikkatim dağılmış olsa gerek. ben edc şanzıman için pek fazla hata göremedim forumlarda. toyota ve vw başı çekiyor. hata sürekliliği devam eden 3 araçla karşılaştım internette, bunların ikisi vites geçişiyle yada takılmasıyla alakalıydı. bir tane de flu vardı onda da vites kutusu hararet uyarısı çıkmış, çekişten düşmüş yazılımla sözde düzelmiş son mesajını da 4 ay önce atmış, gerekli takibi yapamadım.

burada ben bir nevi çözüm yolu arıyorum. yardımlarınızla yazı tura gibi bir ihtimali olan garanti sonrası 15-16 bin tl lik problemin tedbirini nasıl alırımın cevabını arıyorum. ilginiz için tekrar teşekkür ederim
 
onur kardeşim, servise gittim zaten, beni saçma bir beklentinin içine sokuyorlar. hatayı sıfırladık, 6 ay içinde tekrar hata verirse beyin ve şanzıman değişecek. 7. ayda hata verirse (malum garanti bitiyor) benle alakası olmayan bir sistem için bi dünya masraf çıkartacaklar. benim sitemim 7. ay ve sonrasına....
 
onur kardeşim, servise gittim zaten, beni saçma bir beklentinin içine sokuyorlar. hatayı sıfırladık, 6 ay içinde tekrar hata verirse beyin ve şanzıman değişecek. 7. ayda hata verirse (malum garanti bitiyor) benle alakası olmayan bir sistem için bi dünya masraf çıkartacaklar. benim sitemim 7. ay ve sonrasına....

nerede oturuyorsunuz? sadece bir yerle kalmayın bi servis müdürü ile görüşün bana yazdığınızı aynen ona söyleyin sıkıntı olur sizin için haklısınız oda olmaz ise bana özelden bi mesaj atın ben size bi fikir vereceğim..
 
onur kardeşim, servise gittim zaten, beni saçma bir beklentinin içine sokuyorlar. hatayı sıfırladık, 6 ay içinde tekrar hata verirse beyin ve şanzıman değişecek. 7. ayda hata verirse (malum garanti bitiyor) benle alakası olmayan bir sistem için bi dünya masraf çıkartacaklar. benim sitemim 7. ay ve sonrasına....
Aracının bakımlarını yetkili serviste yaptırıyorsan garantin bittikten 1-2 sene sonra bile arıza çıkarsa ve bu üretim hatası olursa Renault Mais sattığı malın arkasında durur merak etme,garantisi biten aracımın 1 kere kalorifer kazanı 1 kere amortisör rulmanları,1 kere de ses yapan klima pervanesi ücretsiz değiştirildi...
Yine tekrarlıyorum,sıkışık trafikte veya ışıkta beklerken vitesi boşa al öyle bekle...
 
evet bak bir nevi organize olmaya çalışıyoruz burada. böyle problem yaşayan varsa bilelim nasıl yol izlediğini öğrenelim diye... Beraber çalıştığım arkadaşın biri corolla alıyor. 2011 dizel. manuel. motor aşırı derecede yağ eksiltiyor yani yağ yakıyor. 1000 km de yarım litre gibi. servisle uğraştı durdu, adamlar kabul etmedi bir sürü bahane. normal dediler bu anormal durum için. arkadaş tüketici mahkemesine gitti, bilirkişi mühendis incelemeler falan... arkadaş lehine karar çıktı.Arkadaş toyota ya ihtar çekti noter aracılığıyla. servis motoru kulaklardan söküp sıfır motor takmak istedi. bizim arkadaş kabul etmedi. ayıplı aracı kullanmak istemediğini söyledi. sonuç olarak aracı geri verdi ve şu an ki aynı model aracın parasını aldı. Bir hukuk mücadelesidir bu ve toyotanın başı bu tarz mahkemelerle baya bir yoğun.

benim derdim parası falan değil bana sorun çıkartmasın garantisini versinler, bu bir ayıplı ürünse gereğinin yapılması için elimden geleni yapmak istiyorum. süreci tabi ki sizinle paylaşacağım.
 
Geri
Üst