Vites Kutusunu Kontrol Ettiriniz mesajı

Ayni uyariyi 2 ay önce bende aldim. 2 ayda 2500 km yol yaptim ve bu sürede bir uyari almadim. Ama hala takipteyim...
 
Vites kutusunu kontrol ettirin mesajı şanzuman beyni bi ufak afalladığı zaman çıkan bir hata bunu anladım artık ben, her seferinde önemsemenin anlamı yok. Çünkü 1 ay önce felan araçla markete gittim çalışır durumdaydı bindim eve dönerken kalktım 1. Vites 2 ye tam attı frene basıp u dönüşü yaptım 2 ye attığı için 2 ile denedi olmadı o an 1 e aldı sonra tekrar 2 ye alırken frene bastım kasis var diye yine 2 ile kalkamadı gaza basınca 1 e aldı ve 2 dk sonra vites kutusunu kontrol ettirin dedi ve ondan sonra kendiliğinden kayboldu 1 km geçti üzerinden. Benim anladığım bu arıza mesajını eğer aracı çok zorlarsak, bu ilk 1 ve 2 geçişleri arasında çok kararsız bırakacak şekilde kullanırsak yani kısacası bizim yaptığımız bazı kullanım sorunlarından kaynaklı tedbir amaçlı genelde bu hata mesajını ekrana veriyor.
 
Bu sıkıntı benim 2013 model 1.2 TCe EDC Captur da da var. Takip ettiğim kadarıyla daha çok sık trafik gibi ortamda yani sık vites değişimi olan yerlerde ve sıcak havalarda oluyor. Olduktan sonra aracı durdurup 1-2 saat bekleyince de hiçbir şey yokmuş gibi devam ediyorum. Aklıma 2 olasılık geliyor; beyinde veya ona bağlı herhangi bir elektrik aksamında bir temassızlık problemi var ve sıcakta genleşerek ortaya çıkıyor ya da şanzıman yağı değişme/ekleme zamanı geldi. Kaç yere götürdüm, bilgisayar da bağlayan oldu, şahit olan da fakat hiçbir yer kesin konuşmadığı gibi hemen "abi beyin değişecek" diyorlar. Sanki buji değiştiriyorum! 10.000 liraya yakın masraf! Hadi tamam bilmiyoruz, inandık değiştirdik, kısa bir zaman sonra yeniden olursa ve sorunun beyinden olmadığı anlaşılırsa?? O beyini geri alıp paramı da iade edecek misin? Hiç bir yer güven veremiyor bu konuda! Renault da her zamanki gibi; sizin de söylediğiniz üzere hep "böyle bir konuda ilk kez sizden şikayet alıyoruz" muhabbetini tekrarlıyor. İnternette özellikle Fluence larda yaygın olan bu durumu Renault nun duymaması?!! Bir de genellikle bu arıza garanti süresi bittikten sonra bilerek yaptıklarını düşünmekteyim!

MX5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Merhaba bendede aynı sorun oldu fakat benim araç 3 viteste kaldı. Basın ekspreste gazladım biraz hızlandım e5 çıktığım bi baktım araç 3 viteste kalmış. Sağa çekip durdum araç geriye geçmedi ve 1 vitesten yukarı çıkmadı. Bazı arkadaşlarda vitesler geçiyor fakat 1 3 5 yada 2 4 6 giibi viteslere geçiyor bende hiç geçmedi aracı stop edip çalıştırdığımda sorun düzeldi benimki daha farklı bişey olabilirmi yada herkesle aynı sorunumu yaşıyorum
 
Sorun akü değil.
Arıza olduğunda 2-4-6-R vitesleriniz iptal olur.
Bu vitesleri yöneten tambur, 2. Debriyaj ya da beyin arızanız var.

ciddi bir masraf söz konusu.
Aracınız yetkili servis bakımlı ise Renault ile iletişime geçmenizi tavsiye ederim.
Merhaba bende de aynı sıkıntı var;Fakat vitesler normal geçiyor.1 den 2 ye geçerken bir titreme oluyor ve hafif bir rampa çıktığımda Vites kutusunu kontrol ettirin yazısı çıkıyor.Bilgisayara bağlattığımda 'vites kutusu tambur değişimi 1' hatası verdi.
Buna rağmen beyin değişimi dediler.Hatta telefonda birisi bu şanzımanda tambur diye bir parça yok dedi.Sizin de tambur teşhisiniz üzerine size sorma gereği duydum.Sizce benim aracın sorunu nedir???
 
Arkadaşlar servisten aldığım bilgiye göre 2014 e kadar uretilen edcler in tamaminda bu sorun mevcutmus. 2015 itibari ile beyin, catalar ve sanziman içerisinde çeşitli iyilestirmeler olmuş ve bu model yilindan sonraki aracarda bu sorun yokmus. Hatta benim araçta yakında bu uyariyi verecek yavaş yavaş belirtileri başladı kendi ustamla gorustugumde o da bigiyi teyit ederek beyin ve parçalar 2016 uretimi olanla değişecek. Baski balata degismeyecek catallar ve renaultun 2015 yilinda yeniledigi parçalar değişecek ve sorunsuz kullanacaksin seklinde yorum yapti.

Doğru yanlış bilemiyorum ama böyle bir bilgi de mevcut. 2015 ve uzer modele sahip Fluence kullanan arkadaşlar tecrubelerini aktarirsa bu konuda sevinirim.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Arkadaşlar servisten aldığım bilgiye göre 2014 e kadar uretilen edcler in tamaminda bu sorun mevcutmus. 2015 itibari ile beyin, catalar ve sanziman içerisinde çeşitli iyilestirmeler olmuş ve bu model yilindan sonraki aracarda bu sorun yokmus. Hatta benim araçta yakında bu uyariyi verecek yavaş yavaş belirtileri başladı kendi ustamla gorustugumde o da bigiyi teyit ederek beyin ve parçalar 2016 uretimi olanla değişecek. Baski balata degismeyecek catallar ve renaultun 2015 yilinda yeniledigi parçalar değişecek ve sorunsuz kullanacaksin seklinde yorum yapti.

Doğru yanlış bilemiyorum ama böyle bir bilgi de mevcut. 2015 ve uzer modele sahip Fluence kullanan arkadaşlar tecrubelerini aktarirsa bu konuda sevinirim.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

2 adet 2015 var bizde. Touch ve touch plus
105.000 ve 140.000 km lerde ikisinde de böyle bir problem yok. Inşallah da olmaz
 
2015 ve sonrasinda yokmuş zaten önceki serilerde varmış.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
2015 ve sonrasinda yokmuş zaten önceki serilerde varmış.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Peki baskı balata bittiğinde bu parçaları gidip ben 2016 model çıkışlı edc beyni ve vites çatalları istiyorum diyip her hangi bi parçacıdanmı almam gerekiyor yada servisten başkası bize bunu vermiyormu. Benim aracım şuan 153.xxx km’de ara sıra 1 viteste silkeleme yapıyor. Bitmesi yakındır baskı balatanın parçaları temin edeceğimiz yer servis olursa baya masraf çıkıcak demektir.
 
Peki baskı balata bittiğinde bu parçaları gidip ben 2016 model çıkışlı edc beyni ve vites çatalları istiyorum diyip her hangi bi parçacıdanmı almam gerekiyor yada servisten başkası bize bunu vermiyormu. Benim aracım şuan 153.xxx km’de ara sıra 1 viteste silkeleme yapıyor. Bitmesi yakındır baskı balatanın parçaları temin edeceğimiz yer servis olursa baya masraf çıkıcak demektir.

Silkeleme balatadan olmayabilir. Bazen bende de yoğun trafik sonrası ilk viteste titreme yapıyor fakat balata kalinligina clip cihazı ile baktigimizda normal görünüyor yani bitik veya bitmeye yakın görünmüyor fakat ilk nesil edc olduğundan catallar buna bagli bazı parçalar ve beyin kronik sorunlu sinifta. Dolayısı ile bazı sorunlar bu parçalar kaynaklı da olabilir. Parçacı satar mı bilemiyorum fakat ben servisten almaktan yanayim. Kendiniz alirsaniz pahaliya mal olur fakat tanıdığınız ozel servis var ise onlar araciligi ile alın daha iyi iskontolarla aliyorlar. Yari yariya fiyat farkediyor.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Geri
Üst