Clio 4 - Partikül Filtresi

bu arada clio4 için herhangi bir egsozcuya değil (üfürme cevap almayın) adam gibi yazılımcıları arayıp onların egsozcusuna sorun (çünkü denemiş ve biliyorlar daha net cvp alırsınız) kaça clio 4 için dpf sökülür , içi boşaltılır, yerine downpipe yapılır diye?


100tl diyen varsa arkadaşa hediyemdir benden arkadaşa :)

sadece şunu söylim hani hesabını ona göre yapın iddianızın, tek başına işçiliği 9 saat muhtemelen kullanılan boru ve kaynak malzemeside 150tl :)


iyi günler dilerim
 
Son düzenleme:
Dizel Renault alacaklar için faydalı bir konu olmuş, kapım da 5 Renault var ve hepsi benzinli... :)
 
Arkadaşın dediği Laguna 2.0 dci dpf'si :

ZE4JLo.jpg
[/URL][/IMG]
VMd6lj.jpg
[/URL][/IMG]




özetle aynen tahmin ettiğim gibi klişe yıllardır kullanılan katalizör noktasında lokasyon olarak, sökmesi 30dk , baya zor yerde ve motordaymış hakketden :)



buda clio4ün euro 5 DPF'si videoda 35inci saniyede dolan kısım arkadaşım yani seninki gibi ulaşır noktada değil, sökmesi 3-5 civata değil , üstde turbodan sökecek,
iyice zorlayıp arkadn öne egr valfinden sökecek, egsozdan manifoldan sökecek bütün bunları yaparkende yapması için abartısız eli için 10cm yer ya var ya yok :)




zorluğunu arkadaşın daha iyi idrak edebilmesi için birde kelime olarak ne diyorsun anlayamıyorum motor yuvasımı motor odasımı dediği (kelime olarak vasıta ile araç ne kadar farklı geliyorsa artık sizlere :) ) kısımı paylaşalım kendi gözleriyle görsün zorluğu ve akabinde bize halen 100tlye yapılırmıyı tartışalım :)

https://www.sahibinden.com/ilan/yed...-ici-elektrik-tesisati-mg-oto-409814363/detay
 
Arkadaşın dediği Laguna 2.0 dci dpf'si :

ZE4JLo.jpg
[/URL][/IMG]
VMd6lj.jpg
[/URL][/IMG]




özetle aynen tahmin ettiğim gibi klişe yıllardır kullanılan katalizör noktasında lokasyon olarak, sökmesi 30dk , baya zor yerde ve motordaymış hakketden :)



buda clio4ün euro 5 DPF'si videoda 35inci saniyede dolan kısım arkadaşım yani seninki gibi ulaşır noktada değil, sökmesi 3-5 civata değil , üstde turbodan sökecek,
iyice zorlayıp arkadn öne egr valfinden sökecek, egsozdan manifoldan sökecek bütün bunları yaparkende yapması için abartısız eli için 10cm yer ya var ya yok :)




zorluğunu arkadaşın daha iyi idrak edebilmesi için birde kelime olarak ne diyorsun anlayamıyorum motor yuvasımı motor odasımı dediği (kelime olarak vasıta ile araç ne kadar farklı geliyorsa artık sizlere :) ) kısımı paylaşalım kendi gözleriyle görsün zorluğu ve akabinde bize halen 100tlye yapılırmıyı tartışalım :)

https://www.sahibinden.com/ilan/yed...-ici-elektrik-tesisati-mg-oto-409814363/detay
Arkadasa dedik yeri kolay aracin altinda diye ama anlamamis resim getirmis. Yok anlamiyor

SM-N910H cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
kardeşim inan yazılarını okumak zor olmasa belki daha iyi anlardım öyle yazdıysanız haklısınız evet laguna clio4 ile karşılaştırılmayacak derecede kolay , o halde yorumların fiyatların biz clio4 kullanıcıları için clio4 platformunda geçerliliği nedir?


dediğim gibi arkadaşı kafasını şu an tahmin edebiliyorum alak bulak çorba adam artık neye inanacağını şaşırmıştır :)

tavsiyem kesinlikle servise yada işi bilene danışsın aksi takdirde canı yanacak o kesin.
 
Yorumlarınız için hepinize teşekkür ederim.

Kısaca İstanbul'da güvenilir ve yardımı dokunacak, daha önce bu işi yapmış, bilgili birileri biliyor musunuz? Servise sadece bu DPF'den demek için gidip 250 TL tespit ücreti ödemek istemiyorum. Ek olarak bugün rast geldiğim şöyle bir durum var, sizce faydalı mıdır?
https://www.partikul.com.tr
 
Yorumlarınız için hepinize teşekkür ederim.

Kısaca İstanbul'da güvenilir ve yardımı dokunacak, daha önce bu işi yapmış, bilgili birileri biliyor musunuz? Servise sadece bu DPF'den demek için gidip 250 TL tespit ücreti ödemek istemiyorum. Ek olarak bugün rast geldiğim şöyle bir durum var, sizce faydalı mıdır?
https://www.partikul.com.tr



hocam anlattım ama atlamış yada unutmuşsunuz:


1) aracınızın dpf olma ihtimali var evet ama aralarında en düşük olma ihtimali bu, yani sorunu yaşıyan dpf ve arıza ışığı yakan o ama sorunun kaynağı o değil gibi o sebeble en kral partiküler servisi veren firmayada gitseniz yarın 1 haftada değilde 1 ayda yeniden yanacak.


2) aracınızın bir yandan enjeksiyon hatasıda vermesi aslında 2 işaret olabilir hatta epeyde yüksek ihtimal:

A) ya motor enjeksiyonlarından biri arızalı çalışıyor motor duman üretiyor ve dpf çabuk doluyor,fazla doluyor

B) yada DPF'nin üzerindeki regenerasyonu sağlıyan enjektör görevini göremiyor dpf dolunca temizlemeye yardımcı olamıyor (bu daha olası gibi ama tamamen tahmin)


3) dpfler genelde motor gizliden duman üretince (euro5 motorlarda kolay kolay uçuk şekilde duman üretmediği sürece görsel olarak egsozdan göremezsiniz,dpf tutar ve engeller) dolar.


bu dumanı dizel motorlar %95 zengin karışımdan dolayı üretir bununda anlamı motora giren havaya oranla motordaki dizel yakıtın fazla olmasıdır, bunun temel sebebleri:

A) Turbo yeteri kadar hava basamıyordur ve giren yakıt 1 birimken girmesi gereken hava çok daha az kaldığı için zengin karışım= turbo arızası

B) turbo sağlıklıdır ama bastığı hava ulaşmıyordur= hortum kaçağı, intercooler kaçağı vs

C) turbo sağlıklıdır ama enjektör 1 birim yakıt püskürteceğine 3 birim püskürtüyordur= enjektör arızası

D) herşey sağlıklıdır ama emme manifoldunuz kurumla dolmuştur turbonun bastığı hava yine motora ulaşmıyordur= emme temizliği gereksinimi




yani okadar çok şey olabilirki internet üzerinden yorum yapıp evet şudur demek sadece cahilce ve komik bir yorum olur, yerinizde olsam bugün 2 kişikik balık parası olan 250tlyi ciddiye almaz servise giderdim, çok gördüm bu ve benzeri durumlarda böylesi rakamdan kaçıp çok ama çok daha fazlasını verip çok daha fazla vakit harcayanları.

yinede siz bilirsiniz.
 
Yorumlarınız için hepinize teşekkür ederim.

Kısaca İstanbul'da güvenilir ve yardımı dokunacak, daha önce bu işi yapmış, bilgili birileri biliyor musunuz? Servise sadece bu DPF'den demek için gidip 250 TL tespit ücreti ödemek istemiyorum. Ek olarak bugün rast geldiğim şöyle bir durum var, sizce faydalı mıdır?
https://www.partikul.com.tr
Istanbul icin degil ama ankara icin gerekli bilgileri ozelden yolladim size. Sizin icin fiyatta aldim trabzona giderken yada donerken ugrayin hem biraz dinlenmis olursunuz hemde isinizi halledersiniz.

SM-N910H cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Bilmiyorum serviste başka bir bilgisayara sokup mu kontrol ediyorlar ama özel serviste DPF'in tıkanması ile alakalı uyarı vermişti. Bahsettiğiniz nedenlerden ötürü olabilirse tabii ki en sağlıklısı servise gitmek, pek istemesemde. Şu bayramı atlatayım karar vereceğim, detaylardan buradan haberdar ederim, hepinize teşekkür ederim.
 
Bilmiyorum serviste başka bir bilgisayara sokup mu kontrol ediyorlar ama özel serviste DPF'in tıkanması ile alakalı uyarı vermişti. Bahsettiğiniz nedenlerden ötürü olabilirse tabii ki en sağlıklısı servise gitmek, pek istemesemde. Şu bayramı atlatayım karar vereceğim, detaylardan buradan haberdar ederim, hepinize teşekkür ederim.


hocam aklıma geldide uyarim istedim, bayramda ziyaretde bulunacağın trabzona giderken şu devri yukarıda tuttup temizlemeyim derken motora fazla yüklenme,
yani kalkıp tipik türk mantığıyla ulan 30dkda temizledi ise 2.bucuk saat bunu yaparsam x5 temizler deme turboya vs yük biner ısı anlamında çok.


30-40dk uygula ardına en az 1-1bucuk saat normal sür ondan sonra akabinde tekrarla bunuda 2 kereden fazla açıkcası yapmanın pek mantığı yok ama tek korkum siz tipil bayram trafiğine kalmanız,


aracınız tvda gördüğümüz bayramdaki istanbul çıkışında oluşuan aşırı yoğun trafiğe hem giderken hem dönerken kalırsa iyice dolabilir :(
 
Geri
Üst