Clio4 enjeksiyon sorunu

Clio 4 denen baş belasında o bölümlerde aydınlatma yokmuş.
 
bana kimse boşa atmayla ss sisteminin sapıttığını ve bunun kullanıcı hatası olduğunu iddia edemez. ss tasarımının nasıl birşey olduğu gayet açık. aracı boşa atmakla devreye girmez. hareket halindeki aracı rahatlıkla algılar. böyle sapıtmalar tamamen fabrikasyon bir hatadır. kullanıcı ile en ufak bir alakası olamaz.

bir çok firmada zaman zaman bazı modellerde hatalar olabiliyor. hata çıkmış olması firmayı kötülemeye yetmez tabiki. ancak olurda garanti kapsamındaki bu arızayı düzeltmezlerse çaba göstermezlerse işte o zaman gözümden düşerler. umarım en kısa sürede her sorun çözülür ve sonraki üretimlere tecrübe olur.

ki bana kalırsada sorun akülerden kaynaklanıyor.
 
Adaş benim sıkıntılarım akü den kaynaklı olsa uzun yolun kralını yapmıştım 2 gün öncesinde Trabzon dan döndüm memleketin bir ucu daha da uzun yol yap derlerse alın arabanızı başka bişey yapın derim ben. Gözümde pul kadar değeri kalmadı inan daral geldi artık.
 
Adaş benim sıkıntılarım akü den kaynaklı olsa uzun yolun kralını yapmıştım 2 gün öncesinde Trabzon dan döndüm memleketin bir ucu daha da uzun yol yap derlerse alın arabanızı başka bişey yapın derim ben. Gözümde pul kadar değeri kalmadı inan daral geldi artık.

hacı uzun yolla düzelicek bişi değil. tonla elektronik şey koyup standart akü kullandılar. bir kaç kişiye tavsiyede bulundum kaliteli akülerden aldılar düzeldi. başka markalarda da oldu bu sorun yani.

ama kaliteli akü çok pahalı. normal 160 liraysa kaliteli aküler 250 300 tl civarlarında. ve her parçacıda da bulunmuyor. renoda böyle bir maliyetin altına girmek istemediğinden sürekli geçiştirmelik işler yapıyorlar sanırsam.

ya şarz dinamosunu geliştirecekler. ya voltaj stabilizer takıcaklar, yada kaliteli akü kullanıcaklar. buna çözüm bulmazlarsa daha çok elektronik parça değişirler önümüzdeki dönemde servislerde.
 
Değişmiyorlarda baksana normaldir diyor adam. Aynı vatandaş daha önce duymadım hiçbir araçtan da dedi. Nasıl kanaat getiriyorlar normal olduğunu düşünüyorum düşünüyorum halen çözemedim :)
 
benim c4 ün aküsü mesela özel, jel akülerden
 
bana kimse boşa atmayla ss sisteminin sapıttığını ve bunun kullanıcı hatası olduğunu iddia edemez. ss tasarımının nasıl birşey olduğu gayet açık. aracı boşa atmakla devreye girmez. hareket halindeki aracı rahatlıkla algılar. böyle sapıtmalar tamamen fabrikasyon bir hatadır. kullanıcı ile en ufak bir alakası olamaz.

bir çok firmada zaman zaman bazı modellerde hatalar olabiliyor. hata çıkmış olması firmayı kötülemeye yetmez tabiki. ancak olurda garanti kapsamındaki bu arızayı düzeltmezlerse çaba göstermezlerse işte o zaman gözümden düşerler. umarım en kısa sürede her sorun çözülür ve sonraki üretimlere tecrübe olur.

ki bana kalırsada sorun akülerden kaynaklanıyor.

Güzel yazmışsınız teşekkür ederim, size bir sorum olacak, affınıza sığınarak. Uzun yolda giderken arabayı boşa alıp ranpa aşağı sallamak konusunda trafik eğitim, direksiyon eğitim kitaplarında, "araç seyir halindeyken boşa almak çok faydalıdır ve isabetli bir karardır diye bir öğreti var mı?" bu konuda bizleri aydınlatabilirseniz sahsım ve RFC üyeleri adına minnettar kalacağım.
 
Alıntı:FUEL CUT-OFF
sistemin genel ismi
"fuel cut-off when engine de-accelaration"
yani sadece viteste gazdan ayağınızı çekince değil !
hatta her durumda ayağınızı gazdan çektiğiniz sürede bile enjekötörler kapatılmaktadır .
Mesela : iyi birşey değil ama boşta gaza basın ,5000 devire çıkın ve gazdan ayağınızı çekin ,devir işte o belirlenen devire inene kadar BİLE enjektörler kapalı tutuluyor ,
yani adamlar o 2 saniyeden bile faydalanıyor ,bu ne demek ? siz vites atarken gazdan ayağınızı çekiyorsunuz ya ? işte o anda bile enjektörler anlık olarak kapatılıyor .

sistemin temeli atalet ve cisimlerin dönme momentine dayanıyor .

1-yağ pompası mekaniktir ve motor döndüğü sürece yağlama vardır
2-su pompası da aynıdır,mekanik bir yapıdır, yeterki motor dönsün ,
3-şarj dinamosuda aynıdır ,bunların hepsi krank miline bağlıdır ve motor döndüğü sürece çalışırlar ,
4-direksiyon pompası .. söylememe gerek varmı ? motor döndüğü sürece çalışır .
5-buji ,ateşler.. içerisinde yakıt olmayan silindirlerde bujinin çakması kimseye zararı yoktur .
5-yakıt gelmez ama hava geliyor ve hava 10 kat sıkıştırılıp eksozdan atılmaya devam ediyor ,ses ondan geliyor .

1000 kg ile 1500 kiloluk bir cisimden bahsettiğimizi unutmayalım .

ben taş örneğini kullanırım hep ,
evet taş .
yerden bir taş alın ve ileriye doğru fırlatın ,
taş elinizden çıktı !
artık taşa dokunmuyor ve onu itmiyorsunuz .
ama taş havada gitmeye devam ediyor dimi ?

normalde düz yolda siz gaz pedalına basarak motor çalışıyor ,
pistonlar yukarı aşağı inerek krank milini çeviriyor ,
krank mili -> volan ->debriyaj -> şanzıman -> aks milleri -> ve son olarak tekerleklere uygulanan dönme kuvveti ile araç yolda gidiyor .

işte gazdan ayağımızı çektiğimiz zaman tam tersi oluyor ,
1,5 tonluk bir nesne tekerlekler üzerinde ZATEN İLERLEMEKTE ,
taaaa kendi ataleti bitip durana kadar ,
bu sefer :
tekerlekler ->aks milleri ->şanzıman ->debriyaj ->volan ->krank mili -> MOTOR dönmeye devam etmektedir ,
kısacası artık tekerlekler motoru çevirmeye başladı .

niye yakıt tüketelim bu esnada ?
araba zaten gidiyor ?
motor zaten dönüyor ?
yağlama? var
su devirdaimi? var
akü çalışıyor ..
direksiyon dönüyor ,
herşey çalışıyor .

aynı şey ilk başta yazdığım motorun kendi kendine devirsizleşirkenki durumu ile benzer ,
yani gaza basmışız motor dönüyor ,gazdan ayağımızı çekince o motor zaten kendi kendine yavaşlamayacakmı ? niye benzin tüketelim ?

tabi bu cut-off devri her araçta farklı devirlerde olabilir ,
bazı araçlarda 1200 devir bazısında 1100 devir bazısı 1300 olabilir .
motor devri o bölgeye geldiği anda beyin hemen enjektörleri tekrar devreye sokarki araç stop etmesin
 
Alıntı:FUEL CUT-OFF
sistemin genel ismi
"fuel cut-off when engine de-accelaration"
yani sadece viteste gazdan ayağınızı çekince değil !
hatta her durumda ayağınızı gazdan çektiğiniz sürede bile enjekötörler kapatılmaktadır .
Mesela : iyi birşey değil ama boşta gaza basın ,5000 devire çıkın ve gazdan ayağınızı çekin ,devir işte o belirlenen devire inene kadar BİLE enjektörler kapalı tutuluyor ,
yani adamlar o 2 saniyeden bile faydalanıyor ,bu ne demek ? siz vites atarken gazdan ayağınızı çekiyorsunuz ya ? işte o anda bile enjektörler anlık olarak kapatılıyor .

sistemin temeli atalet ve cisimlerin dönme momentine dayanıyor .

1-yağ pompası mekaniktir ve motor döndüğü sürece yağlama vardır
2-su pompası da aynıdır,mekanik bir yapıdır, yeterki motor dönsün ,
3-şarj dinamosuda aynıdır ,bunların hepsi krank miline bağlıdır ve motor döndüğü sürece çalışırlar ,
4-direksiyon pompası .. söylememe gerek varmı ? motor döndüğü sürece çalışır .
5-buji ,ateşler.. içerisinde yakıt olmayan silindirlerde bujinin çakması kimseye zararı yoktur .
5-yakıt gelmez ama hava geliyor ve hava 10 kat sıkıştırılıp eksozdan atılmaya devam ediyor ,ses ondan geliyor .

1000 kg ile 1500 kiloluk bir cisimden bahsettiğimizi unutmayalım .

ben taş örneğini kullanırım hep ,
evet taş .
yerden bir taş alın ve ileriye doğru fırlatın ,
taş elinizden çıktı !
artık taşa dokunmuyor ve onu itmiyorsunuz .
ama taş havada gitmeye devam ediyor dimi ?

normalde düz yolda siz gaz pedalına basarak motor çalışıyor ,
pistonlar yukarı aşağı inerek krank milini çeviriyor ,
krank mili -> volan ->debriyaj -> şanzıman -> aks milleri -> ve son olarak tekerleklere uygulanan dönme kuvveti ile araç yolda gidiyor .

işte gazdan ayağımızı çektiğimiz zaman tam tersi oluyor ,
1,5 tonluk bir nesne tekerlekler üzerinde ZATEN İLERLEMEKTE ,
taaaa kendi ataleti bitip durana kadar ,
bu sefer :
tekerlekler ->aks milleri ->şanzıman ->debriyaj ->volan ->krank mili -> MOTOR dönmeye devam etmektedir ,
kısacası artık tekerlekler motoru çevirmeye başladı .

niye yakıt tüketelim bu esnada ?
araba zaten gidiyor ?
motor zaten dönüyor ?
yağlama? var
su devirdaimi? var
akü çalışıyor ..
direksiyon dönüyor ,
herşey çalışıyor .

aynı şey ilk başta yazdığım motorun kendi kendine devirsizleşirkenki durumu ile benzer ,
yani gaza basmışız motor dönüyor ,gazdan ayağımızı çekince o motor zaten kendi kendine yavaşlamayacakmı ? niye benzin tüketelim ?

tabi bu cut-off devri her araçta farklı devirlerde olabilir ,
bazı araçlarda 1200 devir bazısında 1100 devir bazısı 1300 olabilir .
motor devri o bölgeye geldiği anda beyin hemen enjektörleri tekrar devreye sokarki araç stop etmesin


:bravo:bravo
 
Geri
Üst