EDC Şanzıman Sarsıntılı Ve Sesli Geçiş Problemi

Mr.Clio

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
1,142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Değerli kardeşim lütfen beni yanlış anlama. Ciddi söyledim. Ben sayısını unuttuğum kadar araç eskittim meslek icabı. Çok seyahat ederdim. Ama arabalardan tecrübem bu kadar. Mühendisi, teknsiyeni vs. değilim ne yazık ki. Ama çok severim arabaları keşke olsaymışım zamanında.

Tekrar söylüyorum, ciddiyim. Anladığım kadarıyla hemşeriymişiz üstelik. Daha geçende Adana'daydım. Bilseydim mutlaka uğrardım dükanına.

Bu arada yine beni yanlış anlamışsın. Ben söylediklerine muhalefet etmiyorum. Servislerden duyduklarımı sizlerle paylaşıyorum. Yani sohbet, tartışma, o neden böyle dedi, sen neden böyle dedin, hangisi mantıklı tartışalım amacıyla. Eskilerin değimiyle, sürç-i lisan ettiysem affola. :eyv


ne demek abim boşver geçmişi , yalnız şunu emin ol abim gerçektende söylediğim adım sadece şanzımanın ömrünü uzatır ve özellikle Volvo'nun her bakımda powershift şanzıman yani bizim EDC şanzıman ile aynı şanzımanda tüm bakımlarda yaptığı bir uygulamadır.


şu an belki başka konularda görmüşsündür bir arkadaşın bana borcu yüzünden 3 hafta önce S60 geldi 150,000kmde ve powershift ama inan kaya gibi sağlam ve pürüzsüz, bendeki clio 4 de ise edc şanzıman titriyordu volvodaki uygulamayı araştırdım renaultdada varmış yaptırdım bildiğin sorun gitti yoksa Renault komple şanzımanı değiştiriyordu birkaç ay önce.


olay şu bizdeki şanzımanın özellikle 1-3-5 viteslere bakan baskı balatası aşınıyor ve aşındıkça baskı balata ile motordaki volan yani baskı balatanın motoru kavradığı parça arasındaki sert ve sağlam buluşma aaşına aşına et kalmadığı için tutunamaz oluyor ve titreme,silkeleme,kararsızlık başlıyor.


eğer uygulamayı (kavrama noktası tanıtımını yani) şöyle 20binde bir bakımda yaparsanız içindeki robot aaa evet ben 2mm aşınmışım deyip 2mm daha volana yakın tutuyor ve sıfırdaki hali gibi sağlam oluyor.


bu aslında çalışmasını düzeltmek bir yana aslında ömrünüde uzatıyor çünkü tanıtım yapılmamış yarım tutunabilen baskı balatadaki aşınma çok ama çok daha çabuk olacaktır çünkü o artık tutunmuyor resmen kazıyor yüzeyini aynı kadınların düz vites arabalarla yokuşta yarım debriyaj yapması gibi.
 

Mr.Clio

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
1,142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Abiler bana bir yardımda daha bulunursanız çok sevinirim..Araç daha şimdi evin önüne yaklaşırken vites kutusu kontrol ettirin yazdı ve 1. Vitese geçmeden 2'de yanaşmak zorunda kaldım..
Bunun sebebi acaba o sarsıntıyla alakalımıdır..Üstelik aracı stop edip çalıştırınca araç düzeldi..

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



hocam aracına bakınca anladığım araç 2010-2011 fulence ve muhtemelen 50-60bin üzerinde o sebeble çözüm olurmu bilmemekle beraber (daha erken olsa kesin çözerdi ama sendeki baskı balatada ömür,et kalınlığı kalmışmı bilemedim) yinede dene derim.


git bir servise güncelleme ve özellikle vites ayarlarına girip kavrama noktasını yeniden tanıtmasını istediğini söyle.
 

khakans

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 May 2015
Mesajlar
367
Tepki puanı
0
Puanları
0
ne demek abim boşver geçmişi , yalnız şunu emin ol abim gerçektende söylediğim adım sadece şanzımanın ömrünü uzatır ve özellikle Volvo'nun her bakımda powershift şanzıman yani bizim EDC şanzıman ile aynı şanzımanda tüm bakımlarda yaptığı bir uygulamadır.


şu an belki başka konularda görmüşsündür bir arkadaşın bana borcu yüzünden 3 hafta önce S60 geldi 150,000kmde ve powershift ama inan kaya gibi sağlam ve pürüzsüz, bendeki clio 4 de ise edc şanzıman titriyordu volvodaki uygulamayı araştırdım renaultdada varmış yaptırdım bildiğin sorun gitti yoksa Renault komple şanzımanı değiştiriyordu birkaç ay önce.


olay şu bizdeki şanzımanın özellikle 1-3-5 viteslere bakan baskı balatası aşınıyor ve aşındıkça baskı balata ile motordaki volan yani baskı balatanın motoru kavradığı parça arasındaki sert ve sağlam buluşma aaşına aşına et kalmadığı için tutunamaz oluyor ve titreme,silkeleme,kararsızlık başlıyor.


eğer uygulamayı (kavrama noktası tanıtımını yani) şöyle 20binde bir bakımda yaparsanız içindeki robot aaa evet ben 2mm aşınmışım deyip 2mm daha volana yakın tutuyor ve sıfırdaki hali gibi sağlam oluyor.


bu aslında çalışmasını düzeltmek bir yana aslında ömrünüde uzatıyor çünkü tanıtım yapılmamış yarım tutunabilen baskı balatadaki aşınma çok ama çok daha çabuk olacaktır çünkü o artık tutunmuyor resmen kazıyor yüzeyini aynı kadınların düz vites arabalarla yokuşta yarım debriyaj yapması gibi.

Anladım kardeşim. Her ne kadar sen bana muhalefet ediyor her dediğime desen de bu konuyla ilgili Aykut kardeşime yazdığın tavsiye için bence de mantıklı demiştim hatırlarsan. :eyv Zaten bunun üzerine servise danıştım.

Peki şimdi benim hiç bir sıkıntım, şikayetim yok. Ne ses, ne titreme, ne arıza lambası, ne kararsızlık vs. Arabam 41.000km de. 60.000km triger bakımında bu güncellemeyi yaptırmayı düşünüyorum ama söylediklerin de kafama yatmıyor değil. Kararsız kaldım. Malum benim servis de sıkıntın yoksa güncellemeye gerek yok dedi, diğeri var demiş. Dediğim gibi konuyu Mais'e soracağım. Artık son kararı/sorumluluğu onların olsun. Kafam karıştı biraz bunda çünkü. Sağolasın yardımların için.
 

cennker82

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 May 2015
Mesajlar
96
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
hocam aracına bakınca anladığım araç 2010-2011 fulence ve muhtemelen 50-60bin üzerinde o sebeble çözüm olurmu bilmemekle beraber (daha erken olsa kesin çözerdi ama sendeki baskı balatada ömür,et kalınlığı kalmışmı bilemedim) yinede dene derim.


git bir servise güncelleme ve özellikle vites ayarlarına girip kavrama noktasını yeniden tanıtmasını istediğini söyle.
Üstadım araç 2012 model ve 47.000 km'de..
Ben daha evvel easytronic denen bundan daha saçma vitesli 3 tane ayrı astra kullandım..Aslında aram iyidir yarı otomatik şanzımanlarla..
Yarın için randevu aldım eyüp İnanlar otomotivden..Umarım başıma büyük bir dert açmaz bu durum..Aracı alalı 1 ay oldu fakat harbiden soğudum..Eğer ki üzerinde araç kredisi bulunmasa hemen 3-5 aşağıya verip elimden çıkaracağım o derece yani..

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

khakans

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 May 2015
Mesajlar
367
Tepki puanı
0
Puanları
0
Arkadaşlar naçizane bir tavsiye daha. 2.el araç alırken önceki sahibini/sahiplerini iyi araştırın. Özellikle şirket veya kiralık araçlara karşı dikkatli olun. Mümkün olduğunca şahıs/aile araçlarını tercih edin. Ve elbette bakımları servis kayıtlı olsun.
 

Aykut_25

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
1,352
Tepki puanı
3
Puanları
0
Yaş
37
Anladım kardeşim. Her ne kadar sen bana muhalefet ediyor her dediğime desen de bu konuyla ilgili Aykut kardeşime yazdığın tavsiye için bence de mantıklı demiştim hatırlarsan. :eyv Zaten bunun üzerine servise danıştım.

Peki şimdi benim hiç bir sıkıntım, şikayetim yok. Ne ses, ne titreme, ne arıza lambası, ne kararsızlık vs. Arabam 41.000km de. 60.000km triger bakımında bu güncellemeyi yaptırmayı düşünüyorum ama söylediklerin de kafama yatmıyor değil. Kararsız kaldım. Malum benim servis de sıkıntın yoksa güncellemeye gerek yok dedi, diğeri var demiş. Dediğim gibi konuyu Mais'e soracağım. Artık son kararı/sorumluluğu onların olsun. Kafam karıştı biraz bunda çünkü. Sağolasın yardımların için.

Ya servisteki o eleman uğraşmak istemiyor abi. İlla yoldamı kalman gerek bunu yapman için. Volvo servisleri her bakımda müşteriye sormadan yapıyormuş bunu. Bizimkiler ise sorun olursa gel diyor. Böyle saçma rezalet birşey olamaz. Herbakımda yaptırmak gerekiyor.Her bakımda zorunlu yaptırmamız gerekiyor bunu...
 

Aykut_25

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
1,352
Tepki puanı
3
Puanları
0
Yaş
37
Abiler bana bir yardımda daha bulunursanız çok sevinirim..Araç daha şimdi evin önüne yaklaşırken vites kutusu kontrol ettirin yazdı ve 1. Vitese geçmeden 2'de yanaşmak zorunda kaldım..
Bunun sebebi acaba o sarsıntıyla alakalımıdır..Üstelik aracı stop edip çalıştırınca araç düzeldi..

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

benzer sorun var bendede biliyorsunuz. Sizin 1. debriyaj benim 2. debriyaj arıza veriyor. kavrama olmaz ise benim de beklediğim gibi beyin değişecek ..O arıza olduğunda 1-3-5 geçmez sizde. Bende de 2-4-6- R.

Bilgisayara soktuğunuzda debriyaj motoru devresi 1 yazması lazım. Arabayı kapatıp 15 dk sonra düzeliyormu ?
 

Mr.Clio

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
1,142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Üstadım araç 2012 model ve 47.000 km'de..
Ben daha evvel easytronic denen bundan daha saçma vitesli 3 tane ayrı astra kullandım..Aslında aram iyidir yarı otomatik şanzımanlarla..
Yarın için randevu aldım eyüp İnanlar otomotivden..Umarım başıma büyük bir dert açmaz bu durum..Aracı alalı 1 ay oldu fakat harbiden soğudum..Eğer ki üzerinde araç kredisi bulunmasa hemen 3-5 aşağıya verip elimden çıkaracağım o derece yani..

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



hocam hemen pes etme ya daha, soğuma araba güzel şanzıman güzel asıl sıkıntı servisin bu konuda bilgisizliği ve hep beraber el ele verip çözecez inşallah, aykut kardeşimizi kurtaramadık onun aracında biraz geç kalındı gibi.

ama sizinkisi biraz daha taze/yeniymiş sizden ricam gidin yarın servise, atırın güncelleme ve hususi vites ayarlarını açıp vites baskı balata kavrama noktasının tanıtılmasını istediğinizi söyleyin.

umarım ve ümidim durum düzelir tabi robotik,beyinsel sorun yok ise ve balatada aşınma çok yüksek değil ise.

bakınız burada bu yazışmalardan sorna aynı problemi yaşayan Ekol bölge müdürü arkadaşıma bunu tavsiye etmiştim ondada 2013 fulence edc vardı 38binde ve bu işlemden sonra yaşanan aksaklıklar düzelmiş halende 3 aydır sıkıntısız çalışmakta.
 

khakans

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 May 2015
Mesajlar
367
Tepki puanı
0
Puanları
0
Ya servisteki o eleman uğraşmak istemiyor abi. İlla yoldamı kalman gerek bunu yapman için. Volvo servisleri her bakımda müşteriye sormadan yapıyormuş bunu. Bizimkiler ise sorun olursa gel diyor. Böyle saçma rezalet birşey olamaz. Herbakımda yaptırmak gerekiyor.Her bakımda zorunlu yaptırmamız gerekiyor bunu...

Arkadaş arabama mı kullanıyoruz bilgisayar mı? Nerede o eski distribütör kapağını kuruttuğumuz, platini meme yapınca değiştiğimiz arabalar yahu. Vallahi özlüyorum bazen.:)

Aslında adamlar da haklı Aykut kardeşim. Bugün bilgisayarlar ve arabalar artık iç içe. Sadece tek bir mühendislik dalı değil artık bu. Sanırım buna mekatronik mühendisliği deniyor. O nedenle kimsenin günahını da almak istemiyorum. Herkesin doğrusu kendine göre mantıklı olabilir. Suçlayamam. En güzeli bunu fabrikaya sorup (inşallah cevap verirler) o şekilde yaptırmak diye düşünüyorum. Cevabı alınca sizlerle paylaşırım buradan.
 

cennker82

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 May 2015
Mesajlar
96
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
benzer sorun var bendede biliyorsunuz. Sizin 1. debriyaj benim 2. debriyaj arıza veriyor. kavrama olmaz ise benim de beklediğim gibi beyin değişecek ..O arıza olduğunda 1-3-5 geçmez sizde. Bende de 2-4-6- R.

Bilgisayara soktuğunuzda debriyaj motoru devresi 1 yazması lazım. Arabayı kapatıp 15 dk sonra düzeliyormu ?
Yok kardeşim kapadım açtım hemen düzeldi..

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Üst