Edc sorunu ve ekrandaki msj

bedrana34

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Mar 2012
Mesajlar
67
Tepki puanı
0
Puanları
0
hiç taslanmayın derim ben tamamen yazılımla alakalı. çünkü sizin bu sorunları yaşamanızın tek sebebi edc beyni. düşünün bir pc yi kullandıkça yavaşlıyor bazı programlar hata vermeye başlıyor napıyosunuz komple kasayı değiştirmiyosunuz ya format atıyosunuz yada çok kasan programları siliyosunuz.

yani demek istediğim edc nin mekanik ile sıkıntı yaratacağı arıza çok nadir görülen birşeydir. sistemi elektronik beyin yönettiği için sıkıntı buradadadır. ben bu bahsettiğiniz tüm uyarıları serviste bilerek yapılarak gördüm. azcık kullanıma dikkat ile ve yazılımla hallolur.

not: edc vitesin piyasaya ilk çıktığı günden beri yazılımının 70 e yakın defa değiştirildiğini biliyormuydunuz????
 

ndipi

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Nis 2016
Mesajlar
116
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Arkadaşlar merakımdan soruyorum bu güncellemeler için ücret ödeniyor mu?
 

tosunpasha26

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Ocak 2016
Mesajlar
101
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Ben 88 lira odemistim. Cok olmadi ama indirimim vardi %25. Sanirim en fazla 120 lira odersiniz. Ama benim acimdan durum yazilim guncellemesi ve baski noktasi ogretileri ile cozulmedi bunu ozellikle tekrar belirtiyorum. Servisteki eleman aynen sunu soylemisti. Eger ekran arizasi veriyorsa sotun bir nebze hallolur ancak ekranda ariza vermiyor ve kafasina gore bazen yapiyor bazen yapmiyorsa cok yuksek ihtimal beyin arizasi yasarsiniz demisti. Insallah yasamamak umidiyle diyorum.

Notbeş ile gönderildi.
 

ndipi

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Nis 2016
Mesajlar
116
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Ben 88 lira odemistim. Cok olmadi ama indirimim vardi %25. Sanirim en fazla 120 lira odersiniz. Ama benim acimdan durum yazilim guncellemesi ve baski noktasi ogretileri ile cozulmedi bunu ozellikle tekrar belirtiyorum. Servisteki eleman aynen sunu soylemisti. Eger ekran arizasi veriyorsa sotun bir nebze hallolur ancak ekranda ariza vermiyor ve kafasina gore bazen yapiyor bazen yapmiyorsa cok yuksek ihtimal beyin arizasi yasarsiniz demisti. Insallah yasamamak umidiyle diyorum.

Notbeş ile gönderildi.

Şimdi araç garanti kapsamında olsa yine bu ücret alınıyor mu?
 

tosunpasha26

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Ocak 2016
Mesajlar
101
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Hayir alinmaz sanmiyorum

Notbeş ile gönderildi.
 

khakans

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 May 2015
Mesajlar
367
Tepki puanı
0
Puanları
0
Arkadaşlar aracınızda yazılım güncellemesi gerekiyorsa bence ücret ödenmemesi lazım. Garantisi bitmiş olsa da. Sonuçta bu yazılımı biz yazmıyor, biz yüklemiyoruz araca. Kullanıcı olarak da müdahale edecek durumumuz yok. Ve bu yazılımın yeni versiyonu yayınlanmışsa bunun anlamı önceki yazılım versiyonunda bir hata/eksik vb. olmasıdır. Yoksa neden güncellensin? Bu durumda yasal tüketici haklarımıza göre "gizli ayıplı ürün" sınıfında değerlendirilir ve üretici bu hatayı garantisi bitmiş olsa da ücretsiz olarak gidermek zorundadır diye düşünüyorum.
Benim başıma gelirse böyle bir şey hakkımı ararım ve ücret ödemeyi de kabul etmem doğrusu. Kaldı ki aracımın benden önceki sahibi garanti kapsamındayken yazılımı güncelletmiş ve şu an benim herhangi bir sorunum da yok. Eğer sorununuz yoksa zaten güncellemeye de gerek yok. Ama sorununuz var yazılımınızın güncellenmesi gerektiği belirtiliyorsa bunu yetkili servislerin ücretsiz olarak yapmaları gerekir. Böyle bir sorun yaşayan arkadaşların konuyu Mais Müşteri Hizmetlerine iletmesinde fayda var.
 
Son düzenleme:

ndipi

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Nis 2016
Mesajlar
116
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Arkadaşlar aracınızda yazılım güncellemesi gerekiyorsa bence ücret ödenmemesi lazım. Garantisi bitmiş olsa da. Sonuçta bu yazılımı biz yazmıyor, biz yüklemiyoruz araca. Kullanıcı olarak da müdahale edecek durumumuz yok. Ve bu yazılımın yeni versiyonu yayınlanmışsa bunun anlamı önceki yazılım versiyonunda bir hata/eksik vb. olmasıdır. Yoksa neden güncellensin? Bu durumda yasal tüketici haklarımıza göre "gizli ayıplı ürün" sınıfında değerlendirilir ve üretici bu hatayı garantisi bitmiş olsa da ücretsiz olarak gidermek zorundadır diye düşünüyorum.
Benim başıma gelirse böyle bir şey hakkımı ararım ve ücret ödemeyi de kabul etmem doğrusu. Kaldı ki aracımın benden önceki sahibi garanti kapsamındayken yazılımı güncelletmiş ve şu an benim herhangi bir sorunum da yok. Eğer sorununuz yoksa zaten güncellemeye de gerek yok. Ama sorununuz var yazılımınızın güncellenmesi gerektiği belirtiliyorsa bunu yetkili servislerin ücretsiz olarak yapmaları gerekir. Böyle bir sorun yaşayan arkadaşların konuyu Mais Müşteri Hizmetlerine iletmesinde fayda var.

Aynı fikirdeyim. Bir dünya para verip araç alıyor insanlar ve bu araçlar yazılımsal sorunlar yüzünden baş ağrıtıyor ise firma aracına sahip çıkması gerek. Şimdi ben bir tüketici olarak sürekli takip içindeyim misal reno için sürekli burada konuları takip ediyorum. Ve buradan tüketici arkadaşların sorunlarını okuyorum. ve ona göre karar verip araç değiştireceğim. Eğer ki reno firması sadece kıytırık sadece dakikalar içinde yapacağı işlem için müşteriden durmadan para alıyor ise anın da bu firmanın üzerini çizerim. Para kolay kazanılmıyor.
 

khakans

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 May 2015
Mesajlar
367
Tepki puanı
0
Puanları
0
Aynı fikirdeyim. Bir dünya para verip araç alıyor insanlar ve bu araçlar yazılımsal sorunlar yüzünden baş ağrıtıyor ise firma aracına sahip çıkması gerek. Şimdi ben bir tüketici olarak sürekli takip içindeyim misal reno için sürekli burada konuları takip ediyorum. Ve buradan tüketici arkadaşların sorunlarını okuyorum. ve ona göre karar verip araç değiştireceğim. Eğer ki reno firması sadece kıytırık sadece dakikalar içinde yapacağı işlem için müşteriden durmadan para alıyor ise anın da bu firmanın üzerini çizerim. Para kolay kazanılmıyor.

Değerli dostum sorunsuz bir marka bulamazsınız. Ağırlıklı Renault olmak üzere çeşitli marka araçlar kullandım, hangisinde sorun yok ki? Sonuçta insan yapısı makineler bunlar. Açın şikayetvar.com'a bakın aklınıza gelen her markayı aratın tonla şikayet bulursunuz. Bizim şansımız Renault-Mais Müşteri Hizmetleri'nin sorunlara diğer markalara nazaran daha hassas yaklaşması ve mümkün olduğunca müşteri lehine sorunları gidermesidir. Pek çok örneği var sitede. Hatta geçen sene garantisi bitmiş olduğu halde benim sürücü tarafı cam kontrol düğme setini ücretsiz olarak yenilediler. Piyasa fiyatı 300 TL civarı. Forumda konusu da var bunun. Daha bir iki saat önce Mais'den arandım ve telefonla şikayetimle/memnuniyetimle ilgili çeşitli konularda uzun uzun bilgiler vb. aldılar. Bunu kaç firma yapar acaba? Bu nedenle bundan sonraki aracım da kesinlikle Renault olacaktır inanın bana. Bir başka güven/mutluluk veriyor bu yaklaşım insana.
 

ndipi

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Nis 2016
Mesajlar
116
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Değerli dostum sorunsuz bir marka bulamazsınız. Ağırlıklı Renault olmak üzere çeşitli marka araçlar kullandım, hangisinde sorun yok ki? Sonuçta insan yapısı makineler bunlar. Açın şikayetvar.com'a bakın aklınıza gelen her markayı aratın tonla şikayet bulursunuz. Bizim şansımız Renault-Mais Müşteri Hizmetleri'nin sorunlara diğer markalara nazaran daha hassas yaklaşması ve mümkün olduğunca müşteri lehine sorunları gidermesidir. Pek çok örneği var sitede. Hatta geçen sene garantisi bitmiş olduğu halde benim sürücü tarafı cam kontrol düğme setini ücretsiz olarak yenilediler. Piyasa fiyatı 300 TL civarı. Forumda konusu da var bunun. Daha bir iki saat önce Mais'den arandım ve telefonla şikayetimle/memnuniyetimle ilgili çeşitli konularda uzun uzun bilgiler vb. aldılar. Bunu kaç firma yapar acaba? Bu nedenle bundan sonraki aracım da kesinlikle Renault olacaktır inanın bana. Bir başka güven/mutluluk veriyor bu yaklaşım insana.

Benim ilk arabam 1979 model reno idi :) hey gidi günler hey hiç bir zaman yolda bırakmadı. Şimdi Alman aracı var ama değiştireceğim nasip kısmet artık ama reno her zaman alım da özellikle beni sadece tedirgin eden tek şey üzerin de olan EDC sistem başka da pek tedirğinliğim yok aslında.
 

khakans

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 May 2015
Mesajlar
367
Tepki puanı
0
Puanları
0
Benim ilk arabam 1979 model reno idi :) hey gidi günler hey hiç bir zaman yolda bırakmadı. Şimdi Alman aracı var ama değiştireceğim nasip kısmet artık ama reno her zaman alım da özellikle beni sadece tedirgin eden tek şey üzerin de olan EDC sistem başka da pek tedirğinliğim yok aslında.

Bakın bunu daha önce de yazmıştım. Ben de bir EDC'li araç kullanıcısıyım. 1 senedir İstanbul içi ve uzun yolda vs. kullanıyorum. Daha önce de Mercedes, Honda, Renault BVA gibi çeşitli otomatik araçlar da kullandım. Bunlardan beni yolda bırakan bir tanesi oldu rahmetli amcamın Honda/Accord'u :). Uzun yolda dağ başında 2.viteste takılı kalmıştım ve öylece en yakın merkeze gitmiştim. Gerçi çok eskiden olan bir olaydı (70 li yıllardı tam hatırlayamıyorum modelini) ve daha o sıralar otomatik vites yeni yeni giriyordu ülkemize. Şimdi aradan çok zaman geçti artık. Teknoloji çok çok ilerledi. İçiniz rahat alıp kullanın. Yeter ki alacağınız araç 2. el olacak ise hor kullanılmamış olmasına özen gösterin. Unutmayın ki EDC sadece Türkiye'ye özel yapılmıyor. Her ay binlercesi dünyanın dört tarafına aynı merkezden üretilip satılıyor. Bunların içinde elbette arıza yapanı çıkmaz mı? Çıkmaz denirse yalan olur, elbette çıkacaktır. Dediğim gibi insan yapısı bir makine bu. Hangi markada çıkmaz ki? Renault gibi dünyanın en eski markalarından birisi kendini böyle bir riske atar mı? Hadi bizi geçelim, dünyada müşteri hakları, hassasiyeti bizden çok ileri noktalarda. Adamlar gözünün yaşına bakmaz, kronik bir sorunda şirketi mahvederler. Örnekleri görüyoruz. Pek çok dev marka bazen araçlarını geri çağırıyor çeşitli kronik hatalarından dünyada. Renault'un veya EDC sinin bir ayrıcalığı mı var? Öyle bir sorun olsa hiç bir ülke gözünün yaşına bakmaz, şirkete iflas bayrağını bile çektirirler acımadan. Tekrar ediyorum. Sadece bizim ülkemizde bile her sene binlerce EDC'li araç satılıyor. Bunca araç içinden elbette sorun yaşayanlar olacaktır. Manuelde yaşayan yok mu sanki? Bunların bazısı hor kullanımdan, bazısı imalat hatasından vb. nedenlerle olabilir. Bu da son derece normal bana göre. Ben çok severek kullanıyorum ve daha uzun sürede Allah mecbur etmezse satmak/değişmek gibi bir niyetim yok ve her ortamda tavsiye ediyorum. Belki bir kaç sene sonra sıkılırsam Meg4'e filan geçerim Allah imkan verirse. Son söz, içiniz rahat alın kullanın diyorum, ortalığı kasıp kavuran bir kaç kullanıcının yazdıkları canınızı sıkmasın. Ateş düştüğü yeri yakar nihayetinde. Ben de olsam yeri göğü inletirdim tıpkı o arkadaşlarımız gibi.
 
Üst