- Katılım
- 9 Haz 2016
- Mesajlar
- 64
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 33
Merhaba arkadaşlar. Aracımı aldığımdan beri kafamı kurcalayan bir nokta var.
Aracımın dijital olan hararet göstergesinde bir ufak kutu var, bir de onun üstünde daha büyük bir kutu var. Eğer bu iki kutu yanıyorsa motor sıcaklığı olması gerektiği gibi oluyor. Bu konunun teorik kısmı.
Benim sıkıntım termostat ile alakalı ama biraz garip. Yola çıkıyorum. Dış hava 10 derece filan. 2km içinde tek küçük kutu yanıyor.
Kalorifere bakıyorum ısıtmaya başlıyor. Ama aracı zorlamazsam 80 km gitsem de o büyük kutu yanmıyor. Kalorifer çok iyi ısıtıyor ama büyük kutu yanmıyor. Ne zaman ki yüksek devirli kalkış yapsam veya 4. vitese çekip 3500-4000 devirde 2-3 saniye tutup 5'e alsam pat yanıyor. Sonra bazen tekrar tek kutuya düşüyor. Ama asla yolda giderken o tek kutu sönmüyor ve tüketimin arttığını hissediyorum.
Bazen de zorlamaya gerek kalmadan ikinci kutu yanıyor.
Mesela şehiriçinde gezdik. İki kutu da yanıyor. Aracı park ettik. 2 dk sonra gelip marşa bastık. O da ne? Kutunun biri sönmüş. Yazın ortasında da yapıyordu bunu. Devir yükseltmezsen ikinci kutu yine yanmıyor. Mesela cumartesi günü 80 km tek kutu yanık şekilde gittim. Tatvan'da ikinci kutuyu devir yükseltince yaktım. Batman'a inene kadar sorun olmadı ve bilen bilir Bitlis'ten Batman'a neredeyse gaza hiç basmazsın. Aynı şekilde dönüşte de Batman'dan Bitlis'e tırmandım. İkinci kutu sönmedi. Ama Muş yönüne dönüp Güroymak cıvarına geldiğimde pat, bir kutu söndü. Nedeni de yine yokuş aşağı olması ve gaza basmadan aracın gitmesi.
Aracımda termostat sorunu mu var yoksa müşür ile ilgili sorun mu var anlam veremedim. Yazı biraz uzun oldu arkadaşlar ama internette net bir çözüm bulamadım. Termostat sorunu olsa o ilk seviye ufak kutu da sönerdi diye düşünüyorum ya da yanması uzun sürerdi.
Motorda Termostat tam olarak nerededir görsel ile göstermeniz mümkün müdür? Teşekkürler.
Aracımın dijital olan hararet göstergesinde bir ufak kutu var, bir de onun üstünde daha büyük bir kutu var. Eğer bu iki kutu yanıyorsa motor sıcaklığı olması gerektiği gibi oluyor. Bu konunun teorik kısmı.
Benim sıkıntım termostat ile alakalı ama biraz garip. Yola çıkıyorum. Dış hava 10 derece filan. 2km içinde tek küçük kutu yanıyor.
Kalorifere bakıyorum ısıtmaya başlıyor. Ama aracı zorlamazsam 80 km gitsem de o büyük kutu yanmıyor. Kalorifer çok iyi ısıtıyor ama büyük kutu yanmıyor. Ne zaman ki yüksek devirli kalkış yapsam veya 4. vitese çekip 3500-4000 devirde 2-3 saniye tutup 5'e alsam pat yanıyor. Sonra bazen tekrar tek kutuya düşüyor. Ama asla yolda giderken o tek kutu sönmüyor ve tüketimin arttığını hissediyorum.
Bazen de zorlamaya gerek kalmadan ikinci kutu yanıyor.
Mesela şehiriçinde gezdik. İki kutu da yanıyor. Aracı park ettik. 2 dk sonra gelip marşa bastık. O da ne? Kutunun biri sönmüş. Yazın ortasında da yapıyordu bunu. Devir yükseltmezsen ikinci kutu yine yanmıyor. Mesela cumartesi günü 80 km tek kutu yanık şekilde gittim. Tatvan'da ikinci kutuyu devir yükseltince yaktım. Batman'a inene kadar sorun olmadı ve bilen bilir Bitlis'ten Batman'a neredeyse gaza hiç basmazsın. Aynı şekilde dönüşte de Batman'dan Bitlis'e tırmandım. İkinci kutu sönmedi. Ama Muş yönüne dönüp Güroymak cıvarına geldiğimde pat, bir kutu söndü. Nedeni de yine yokuş aşağı olması ve gaza basmadan aracın gitmesi.
Aracımda termostat sorunu mu var yoksa müşür ile ilgili sorun mu var anlam veremedim. Yazı biraz uzun oldu arkadaşlar ama internette net bir çözüm bulamadım. Termostat sorunu olsa o ilk seviye ufak kutu da sönerdi diye düşünüyorum ya da yanması uzun sürerdi.
Motorda Termostat tam olarak nerededir görsel ile göstermeniz mümkün müdür? Teşekkürler.