1.5 dCi Hararet Göstergesi ve Motor Isı Sorunu

oguzhanc64

Yasaklı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Haz 2016
Mesajlar
64
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
Merhaba arkadaşlar. Aracımı aldığımdan beri kafamı kurcalayan bir nokta var.

Aracımın dijital olan hararet göstergesinde bir ufak kutu var, bir de onun üstünde daha büyük bir kutu var. Eğer bu iki kutu yanıyorsa motor sıcaklığı olması gerektiği gibi oluyor. Bu konunun teorik kısmı.

Benim sıkıntım termostat ile alakalı ama biraz garip. Yola çıkıyorum. Dış hava 10 derece filan. 2km içinde tek küçük kutu yanıyor.

Kalorifere bakıyorum ısıtmaya başlıyor. Ama aracı zorlamazsam 80 km gitsem de o büyük kutu yanmıyor. Kalorifer çok iyi ısıtıyor ama büyük kutu yanmıyor. Ne zaman ki yüksek devirli kalkış yapsam veya 4. vitese çekip 3500-4000 devirde 2-3 saniye tutup 5'e alsam pat yanıyor. Sonra bazen tekrar tek kutuya düşüyor. Ama asla yolda giderken o tek kutu sönmüyor ve tüketimin arttığını hissediyorum.

Bazen de zorlamaya gerek kalmadan ikinci kutu yanıyor.

Mesela şehiriçinde gezdik. İki kutu da yanıyor. Aracı park ettik. 2 dk sonra gelip marşa bastık. O da ne? Kutunun biri sönmüş. Yazın ortasında da yapıyordu bunu. Devir yükseltmezsen ikinci kutu yine yanmıyor. Mesela cumartesi günü 80 km tek kutu yanık şekilde gittim. Tatvan'da ikinci kutuyu devir yükseltince yaktım. Batman'a inene kadar sorun olmadı ve bilen bilir Bitlis'ten Batman'a neredeyse gaza hiç basmazsın. Aynı şekilde dönüşte de Batman'dan Bitlis'e tırmandım. İkinci kutu sönmedi. Ama Muş yönüne dönüp Güroymak cıvarına geldiğimde pat, bir kutu söndü. Nedeni de yine yokuş aşağı olması ve gaza basmadan aracın gitmesi.

Aracımda termostat sorunu mu var yoksa müşür ile ilgili sorun mu var anlam veremedim. Yazı biraz uzun oldu arkadaşlar ama internette net bir çözüm bulamadım. Termostat sorunu olsa o ilk seviye ufak kutu da sönerdi diye düşünüyorum ya da yanması uzun sürerdi.

Motorda Termostat tam olarak nerededir görsel ile göstermeniz mümkün müdür? Teşekkürler.
 

AŞiKaR

Reşit Karataş , 2013 Fluence dCi,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Nis 2014
Mesajlar
551
Tepki puanı
0
Puanları
0
Bendede 2013 Fluence Var Bendede Aynı Sadece Şehir İçinde Sıkışık Trafikte Hararet Göstergesi Yarıya Geliyor Onun Haricinde Hep Tek Diş Yanıyor...
 

adres63

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Haz 2016
Mesajlar
82
Tepki puanı
0
Puanları
0
2014 fluence dizeldede benzer bi durum var.
 

coskun34

Coşkun,
Süper Moderator
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
4,317
Tepki puanı
0
Puanları
0
Durum normal gibi motor suyu ısısını kontrol edebilecek bir cihazınız var ise onunla kontrol etmek en garanti çözüm olur

Lenovo A7000-a cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

oguzhanc64

Yasaklı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Haz 2016
Mesajlar
64
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
Bir çok araçta var demek ki bu sorun. Evet normal gibi duruyor ama sıkıntı şu ki araç beyni motor suyunu yeterince sıcak algılamadığı için bir an önce çalışma sıcaklığına ulaşmak amacıyla zengin karışımla çalışıyor ve bu özellikle uzun yolda tüketimi arttırıyor.

Termostat değiştirip bu sıkıntıdan kurtulan yok mu acaba? Ben Muş'ta yaşadığım için servis bakımlı araca anahtar değdirmek istemiyorum ama termostat ya da müşür değiştirip sorunu aşan varsa bize söylese en azından. Biz de değiştirsek de kurtulsak şu normal görünümlü sıkıntıdan.

ELM327 var elimde ama OBD portunu bulamadım arabada. Daha doğrusu Google'daki görsellerin yerinde bulunan kapağı bir türlü çıkaramadım kendi aracımda :)
 

tanseler

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Tem 2015
Mesajlar
4,375
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
42
Bir çok araçta var demek ki bu sorun. Evet normal gibi duruyor ama sıkıntı şu ki araç beyni motor suyunu yeterince sıcak algılamadığı için bir an önce çalışma sıcaklığına ulaşmak amacıyla zengin karışımla çalışıyor ve bu özellikle uzun yolda tüketimi arttırıyor.

Termostat değiştirip bu sıkıntıdan kurtulan yok mu acaba? Ben Muş'ta yaşadığım için servis bakımlı araca anahtar değdirmek istemiyorum ama termostat ya da müşür değiştirip sorunu aşan varsa bize söylese en azından. Biz de değiştirsek de kurtulsak şu normal görünümlü sıkıntıdan.

ELM327 var elimde ama OBD portunu bulamadım arabada. Daha doğrusu Google'daki görsellerin yerinde bulunan kapağı bir türlü çıkaramadım kendi aracımda :)

Ayni sıkıntı bende de mevcut malesef. Önümüzdeki hafta sonu aracımın 40.000 km bakımı icin servise gideceğim ve o esna da bu durumu bildirip sonucunu da sizinle paylaşacağım.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

karacan

Taylan AYDIN
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2012
Mesajlar
2,700
Tepki puanı
93
Puanları
0
ilk günden beri tarif edilen aynı durum aracımda mevcut. anormal olarak görmüyorum

ilk seviyeye gelince zengin karışım yollamadığını düşünüyorum. takip ettiğim kadarıyla ilk seviyeye gelince çekiş normale biniyor, bundan yola çıkarak normal karışım yakıt püskürtüğü sonucuna vardım

bizdeki gibi dijital ekranda yazılımsal olarak her seviye için ısı derecesi vardır. farzedelim ikinci seviye için ısının 92 ye gelmesi programda kayıtlıysa, ısı 85 olsa bile ikinci çizgi yanmaz

diyeceksiniz ki yağın optimal koruma yapması için ideal ısı aralığı vardır. doğrudur...

ilk seviye yandı ve hala aracı kullanıyorum ister istemez yağ ısınmaya devam ediyor, optimal aralığa gelmese bile ona yakın bir seviyeye yaklaştığı için yada ilk çalışma ısısından fazla olduğundan yağ görevini bir yere kadar yine yapacaktır

yorumlarım tarif edilen durum hakkında

donanımsal bir arıza varsa (müşür yada kapanmayan fan gibi) parça değiştirme gerekir
 

oguzhanc64

Yasaklı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Haz 2016
Mesajlar
64
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
ilk günden beri tarif edilen aynı durum aracımda mevcut. anormal olarak görmüyorum

ilk seviyeye gelince zengin karışım yollamadığını düşünüyorum. takip ettiğim kadarıyla ilk seviyeye gelince çekiş normale biniyor, bundan yola çıkarak normal karışım yakıt püskürtüğü sonucuna vardım

bizdeki gibi dijital ekranda yazılımsal olarak her seviye için ısı derecesi vardır. farzedelim ikinci seviye için ısının 92 ye gelmesi programda kayıtlıysa, ısı 85 olsa bile ikinci çizgi yanmaz

diyeceksiniz ki yağın optimal koruma yapması için ideal ısı aralığı vardır. doğrudur...

ilk seviye yandı ve hala aracı kullanıyorum ister istemez yağ ısınmaya devam ediyor, optimal aralığa gelmese bile ona yakın bir seviyeye yaklaştığı için yada ilk çalışma ısısından fazla olduğundan yağ görevini bir yere kadar yine yapacaktır

yorumlarım tarif edilen durum hakkında

donanımsal bir arıza varsa (müşür yada kapanmayan fan gibi) parça değiştirme gerekir

Haklı olabilirsiniz ama ben zengin karışım olayını ortalama tüketimden tahmin ediyorum. Normalde de araçlar zaten motoru çalışma ısısına çıkartana kadar ECU tarafından zengin karışımla çalıştırılır.

Bugün şu işin kaynağını biraz kesinleştirmek adına soğuk motorla yaklaşık 2 km trafikte ara ara ani gazlamalı bir seyir gerçekleştirdim. Yolun yarısına gelmeden ilk kutu yanmıştı. Dış sıcaklık da 17 derece gösteriyordu. 2km sonunda termosatın bulunduğu su flaşından radyatörün üstüne giden hortum soğuktu ama flanş cıvarı sıcaktı. Elim yanmadığına göre tahmini 40-45 derecedir. Termostatım bozuk olsaydı bu sıcak su çok büyük ihtimalle radyatörün üstüne giden hortumdan ilerleyecekti.

Şu durumda termostat düzgün görünüyor. Kullanma klavuzunda aracın normal çalışma sıcaklığı ikinci büyük kutu yandığında olduğunu belirtirken biz sıcak motoru muhtemel yazılım veya müşür hatası sebebiyle düşük algılıyoruz. Yani çok garip. Geçen hafta bile hiç gazlamadan sakin sakin kullanırken yanan büyük kutu giderken durduk yere sönüyor. Bir yerlerde problem var ama usta yok Muş'ta. Ben bu olayı böyle anlatsam direk termostat ya da müşür değişecek diyecektir.

Benim fikrim müşür algılamasında. Belki de flanş üzerindeki yeri tasarımsal olarak yanlıştır. Olamaz mı?
Ama ELM327 ile dijital olarak takip etmem gerekiyor öncelikle.
 

tanseler

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Tem 2015
Mesajlar
4,375
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
42
Servise bu konuyu anlattım ve fluence araçlarda normal olduğunu, anormal bir durumun söz konusu olmadığını söylediler. Daha önce captur kullanmıştım ve onda hararet göstergesi yok. İlk çalışma anında motor ısı göstergesi kadronda mavi renkli olarak yanıyordu ( motor soğuk anlamında ) ve 3-4 km içerisinde kayboluyordu. Kaybolduğu an kalorifer sıcak çalışmaya başlıyordu. Yani motoru çok kısa bir zamanda ısıtıyor anlamına geliyor sanırım.


Tapatalk Pro kullanarak iPad aracılığıyla gönderildi
 

oguzhanc64

Yasaklı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Haz 2016
Mesajlar
64
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
Servise bu konuyu anlattım ve fluence araçlarda normal olduğunu, anormal bir durumun söz konusu olmadığını söylediler. Daha önce captur kullanmıştım ve onda hararet göstergesi yok. İlk çalışma anında motor ısı göstergesi kadronda mavi renkli olarak yanıyordu ( motor soğuk anlamında ) ve 3-4 km içerisinde kayboluyordu. Kaybolduğu an kalorifer sıcak çalışmaya başlıyordu. Yani motoru çok kısa bir zamanda ısıtıyor anlamına geliyor sanırım.


Tapatalk Pro kullanarak iPad aracılığıyla gönderildi

Bilgilendirme için çok teşekkürler. Bu konunun üstünde durmak istiyorum da Muş'ta Renault Servisi mevcut değil maalesef :berbat
 
Üst