1.5 dCi Hararet Göstergesi ve Motor Isı Sorunu

tanseler

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Tem 2015
Mesajlar
4,375
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
42
Merhaba;

Bende de aynı sorun var 2013 model araç.
Benim tespitim hararet göstergesi skalasında ne kadar ısınırsa ısınsız ne kadar zorlarsam zorlayayım sadece tek simge gözüküyor. Tüm skala göz önünde bulundurulduğunda toplamda 8 adet simge oluyor ve optimum hararet seviyesinde 4 simge belirmesi gerekiyor ancak tek simgeden fazla belirdiğini hiç görmedim.
Acaba sıcaklık sensörü doğru değeri aktarmıyor mu? Yada gerçekten termostat kapatmıyorda o sebepten su ısınmıyor mu? Ama termostattan kaynaklı sorun olsaydı trafikte sürekli dur kalk yaptığımda hararetin yükselmesi gerekirdi.

Çözüm bulan olursa cevaplarını bekliyorum. Ama servislerin dediği tek simgenin belirmesi çok saçma. Hem ayrıca yanlış hatırlamıyorsan başka Fluence lerde 4 simgenin belirdiğini görmüştüm.

Ben kuzenin 2016 aracini kullandim onda normal sekilde yariya kadar cikiyor sorun olmuyor. Sanırım uretim yili ile alakali fabrikasyon hatali bir parça var ve bu sebepten hep tek dis kaliyor. Ben de çok nadir yariya cikiyor yani araci alali iki yildan fazla oldu ve toplamda 3-4 kere yariya geldigini gordum.


Hızlı yanıt alabilmek icin alıntı yaparak cevaplayın

iMessage : tanseler@me.com
Instagram :mad:flu_e_nce
 

muhsin_cepelli

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 May 2016
Mesajlar
198
Tepki puanı
0
Puanları
16
Ben kuzenin 2016 aracini kullandim onda normal sekilde yariya kadar cikiyor sorun olmuyor. Sanırım uretim yili ile alakali fabrikasyon hatali bir parça var ve bu sebepten hep tek dis kaliyor. Ben de çok nadir yariya cikiyor yani araci alali iki yildan fazla oldu ve toplamda 3-4 kere yariya geldigini gordum.


Hızlı yanıt alabilmek icin alıntı yaparak cevaplayın

iMessage : tanseler@me.com
Instagram :mad:flu_e_nce

Arabayı aralık ayında aldım 2 ay bakım yapmadan kullandım kış bile olsa arabayı aşırı zorladığımda bile 2-3 dk lık hariç yarıya gelmiyordu sonra bakım yaptırdım yağ değişti ve antifirizi tamamen boşalttirıp kırmızı antifiriz eklettim ve ondan sonra şimdi yarıya geliyor özellikle trafikte çabucak yarıya geliyor ve yarıda duruyor tabi sakinlesince yine tek dişe dönüyor ama genelde yarıda kullanıyorum
 

ottomanj

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
24
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Arabayı aralık ayında aldım 2 ay bakım yapmadan kullandım kış bile olsa arabayı aşırı zorladığımda bile 2-3 dk lık hariç yarıya gelmiyordu sonra bakım yaptırdım yağ değişti ve antifirizi tamamen boşalttirıp kırmızı antifiriz eklettim ve ondan sonra şimdi yarıya geliyor özellikle trafikte çabucak yarıya geliyor ve yarıda duruyor tabi sakinlesince yine tek dişe dönüyor ama genelde yarıda kullanıyorum

Aslında benim derdim orada iki çizgi görmek yada görmemek değil. Allah göstermesin herhangibir hararet durumunda gösterge doğru çalışıyor mu onu bilmek istiyorum. (Önceki aracımda o gösterge conta yakmamı önledi.) Birde motor suyu gerçekten olması gereken ısıda mı dolaşıyor, farklı başlıklarda yine belirtildiği gibi aracın en verimli şekilde çalışması için belirli bir ısıda olması gerekmektedir (hem yakıt yanma odası hemde yağın verimi için) asıl benim için önemli olan parametreler bunlar. Yoksa bu göstergenin hiç olmadığı araçlarda var biliyorum.

İyi günler.
 

Baymonster

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 May 2018
Mesajlar
666
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Aslında benim derdim orada iki çizgi görmek yada görmemek değil. Allah göstermesin herhangibir hararet durumunda gösterge doğru çalışıyor mu onu bilmek istiyorum. (Önceki aracımda o gösterge conta yakmamı önledi.) Birde motor suyu gerçekten olması gereken ısıda mı dolaşıyor, farklı başlıklarda yine belirtildiği gibi aracın en verimli şekilde çalışması için belirli bir ısıda olması gerekmektedir (hem yakıt yanma odası hemde yağın verimi için) asıl benim için önemli olan parametreler bunlar. Yoksa bu göstergenin hiç olmadığı araçlarda var biliyorum.

Termal laser ısı tabancası alıp motora yada devirdaim antifiriz borusuna tutarsanız doğru sayı değerini anlarsınız!
 

tanseler

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Tem 2015
Mesajlar
4,375
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
42
Aslında benim derdim orada iki çizgi görmek yada görmemek değil. Allah göstermesin herhangibir hararet durumunda gösterge doğru çalışıyor mu onu bilmek istiyorum. (Önceki aracımda o gösterge conta yakmamı önledi.) Birde motor suyu gerçekten olması gereken ısıda mı dolaşıyor, farklı başlıklarda yine belirtildiği gibi aracın en verimli şekilde çalışması için belirli bir ısıda olması gerekmektedir (hem yakıt yanma odası hemde yağın verimi için) asıl benim için önemli olan parametreler bunlar. Yoksa bu göstergenin hiç olmadığı araçlarda var biliyorum.

Termal laser ısı tabancası alıp motora yada devirdaim antifiriz borusuna tutarsanız doğru sayı değerini anlarsınız!

Su halde onu anlamak çok zor. Hani başımıza gelmediği için bilinmiyor. Yani şimdiye kadar hararet yükselme gibi bir durum başıma gelmediğinden bilemiyorum. Bir diğer önemli konu ise bizde hep tek diş duran hararet ortaya geldiğinde sorun var diye mı düşünmek gerekir orası da ucu acik. Fakat ben en son servise sorduğumda bu durumun böyle olduğunu ilgili parçanın değişimi sonrasında da bir değişiklik olmadığını yani yine parça değişimi akabinde de tek dişte kaldığını söylemişlerdi.


Hızlı yanıt alabilmek icin alıntı yaparak cevaplayın

iMessage : tanseler@me.com
Instagram :mad:flu_e_nce
 

ottomanj

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
24
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Su halde onu anlamak çok zor. Hani başımıza gelmediği için bilinmiyor. Yani şimdiye kadar hararet yükselme gibi bir durum başıma gelmediğinden bilemiyorum. Bir diğer önemli konu ise bizde hep tek diş duran hararet ortaya geldiğinde sorun var diye mı düşünmek gerekir orası da ucu acik. Fakat ben en son servise sorduğumda bu durumun böyle olduğunu ilgili parçanın değişimi sonrasında da bir değişiklik olmadığını yani yine parça değişimi akabinde de tek dişte kaldığını söylemişlerdi.


Hızlı yanıt alabilmek icin alıntı yaparak cevaplayın

iMessage : tanseler@me.com
Instagram :mad:flu_e_nce

Aracı ilk çalıştırırken tüm göstergeler tam yanıyor sonra tekrar sönüyor. Test yapıyor. O esnada diyagrama baktığımda ikinci yanması gereken simge 3 simgeye denk gelen büyük bir simge. Bu simgenin yanması için su ısısının epey artması gerekiyor sanırım. Kullanlan termostat düşük dereceli bir termostat ise bu ısıya ulaşmadan su radyatörde dolaşmaya başlıyor ve soğuyor olabilir.
Termal kamera yerine ilk olarak OBD ile bakmayı düşünüyorum.
 

Zafer09

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Ocak 2019
Mesajlar
127
Tepki puanı
0
Puanları
0
Ben aracımı wow würt bilgisayarım var bagladım. İlk cizgide anlık degerlere baktıgımda 73 civarı yandı ilk cizgi zorladım aracı 76 78 i gecemedim ısı olarak 2. Yarıdaki cizgi yanmadi harareti sabitliyordu 76larda termostat erken acıyor radyatöre gecen su soguyor bunu burdan anladim biraz daha zorladım 80 oldu hararet birde bakıyom fan acıyor hatta 78 gibi actı fanı termostat suyu radyatore erken saliyor radyator uzerindeki munsur hararet yapti sanip fani devreye sokuyor. Hemen gittin 100tl termostat aldım kendim degistirdim 10dk da sonra yola cıktım araba yükseldi ısı termostat 83lük 83 te acmasi lazim ve gorevini yapti 80 81 gibi 2. Cizgi tam yarı olan yandi aracta ve 83 dedi termoatat acti bastım bastım sabit kaldi 83 86 arası kıştı tabi radyator den gecen su sogudu cok zorlayarak 90a cıkardım ve fan actı. Yani olmasi gereken bu arkadaşlar sehir icinde 2. Cizgi hemen yanmiyor ama duze cıkinca 3km demeden yanıyor oyle kalıyor arabanin en performanslı calısması bu sıcaklıktır 85 90

Redmi Note 7 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

tanseler

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Tem 2015
Mesajlar
4,375
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
42
Ben aracımı wow würt bilgisayarım var bagladım. İlk cizgide anlık degerlere baktıgımda 73 civarı yandı ilk cizgi zorladım aracı 76 78 i gecemedim ısı olarak 2. Yarıdaki cizgi yanmadi harareti sabitliyordu 76larda termostat erken acıyor radyatöre gecen su soguyor bunu burdan anladim biraz daha zorladım 80 oldu hararet birde bakıyom fan acıyor hatta 78 gibi actı fanı termostat suyu radyatore erken saliyor radyator uzerindeki munsur hararet yapti sanip fani devreye sokuyor. Hemen gittin 100tl termostat aldım kendim degistirdim 10dk da sonra yola cıktım araba yükseldi ısı termostat 83lük 83 te acmasi lazim ve gorevini yapti 80 81 gibi 2. Cizgi tam yarı olan yandi aracta ve 83 dedi termoatat acti bastım bastım sabit kaldi 83 86 arası kıştı tabi radyator den gecen su sogudu cok zorlayarak 90a cıkardım ve fan actı. Yani olmasi gereken bu arkadaşlar sehir icinde 2. Cizgi hemen yanmiyor ama duze cıkinca 3km demeden yanıyor oyle kalıyor arabanin en performanslı calısması bu sıcaklıktır 85 90

Redmi Note 7 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Aldığınız parça orjinal mi? Nerden aldınız? Bu arada sorunu halletmenize sevindim bende de aynı sorun var müsait bir zamanda denerim herhalde ama ben sizinki gibi veriler ile değilde deneme yanılma yolu ile ilerleyeceğim :)


Hızlı yanıt alabilmek icin alıntı yaparak cevaplayın

iMessage : tanseler@me.com
 

Zafer09

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Ocak 2019
Mesajlar
127
Tepki puanı
0
Puanları
0
Orjinal parca ama ismi mais degil üzerindekide mais degil cünki tam parca adını hatirlayamadım simdi. Kronik olabilir ama bu durum degistirmekte fayda var termostat kutusu komple satılıyor zaten üzerinde ısı sensörüde var 2si degismis olucak.

Redmi Note 7 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

aRiSe

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Eyl 2019
Mesajlar
25
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Bu konu ile ilgili bir gelişme var mıdır
 
Üst