Talisman 1.6 dci Motor blok çatlaması...

Aristoteles

Kayıtlı Üye
34-İstanbul
Katılım
5 Mar 2020
Mesajlar
65
Tepkime puanı
0
Puanları
6
Merhaba,
2016 model, 1.6 dizel, 160 beygir, 128.000 kmde Talisman sahibiyim.

Aracımın tüm bakımlarını eksiksiz ve zamanında yaptırıyorum. Aracımı sakin kullanıyorum ve her koşulda araçtan gelen seslere kulak veriyorum.

2 ay önce aracımın bakımlarını henüz 1 hafta öncesinde yaptırmışken hiçbir uyarı ya da gariplik göstermeden aracım motor kilitledi. Aracımı derhal yetkili servise götürdüm. Krank milinin kilitlendiğini, motorun inmesi gerektiğini söylediler. Birkaç gün sonra motor indirildi ve motor bloğunda çatlak olduğu söylendi. Gönderilen videoya baktım, gerçekten de motor bloğunda çatlak oluşmuş.
Çıkma motor almak ya da kaynak yaptırmak yerine sıfır sandık motor ve turbo seti sipariş ettirdim. Neredeyse tüm parçalar geldi ama 3 haftadır alternatör support ve motor egr egzoz çıkış borusunun gelmesini bekliyoruz.

Bu duruma anlam veremiyorum. Bu kadar bakımlı ve düzgün kullanılmış bir aracın motorunun blok çatlaması bana olağan gelmiyor. Şu ana kadar masraf 450 bin TL'yi buldu. Daha ne kadar artacak Allah bilir. Aracımı eksiksiz ve garantili bir şekilde yaptırıyorum ama araçtan soğudum. Sorunun çözüldüğünden emin olunca satacağım. Yeni sahibi huzurla biner artık... Muhtemelen sonsuza kadar Renault araçlara elimi dahi sürmeyeceğim.

Motor blok çatlaması Talisman araçlarda kronik bir sorun mu? Başına gelen oldu mu? Bu olay yaşanmadan önce İstanbul Maltepe'de faaliyet gösteren ve birçok Renault sahibinin tanıdığı "yüksek özgüven sahibi" bir özel serviste yağ, filtre ve şanzıman yağı bakımı yaptırdım. Yetkili servis, bir önceki bakımda kötü yağ kullanılmışsa bu durumun yaşanabileceğini söyledi. "Her şeyin en iyisini bilen" özel servise bu durumu ilettiğimde dönüp geçmiş olsun bile demediler. Bana göre onlarda hata var ama motor yağı yanıp özelliğini yitirdiği için analiz yaptıramadım. Bir yandan da her gün onlarca araca hizmet veren o servisin sadece benim aracıma kötü yağ koymasının mümkün olmayacağı ihtimali aklıma geliyor.

Bu durum üzücü ve sinir bozucu bir daha aldı. Hâlâ anlam veremiyorum. Motor sorunlu mu? Gizli ayıp mı var? Başına gelen varsa yaşadıkları süreci anlatmalarını istiyorum.
 
Merhaba, öncelikle geçmiş olsun.
Böyle bir arızayı ilk defa duyuyorum, kronik sorun olsa illa ki duyardık.
Böyle özel araçları yetkili servislerin dışında ki "tamircilere" götürmemek lazım diye düşünüyorum.
Yetkili servisin yaptığı işlemler 2 yıl garantili oluyor, özel tamirciler garanti veremiyor ve bir geçmiş olsun bile demiyorlar...
 
Selam,
Talisman 1.6dci 160hp 2016 model araç sahibiyim. 158.000kmde iken su eksiltip hararet yaptı. Ardından da 1-2hafta sonra durup dururken motor kilitledii. Serviste 1e2-3 fiyatlamalar oldugu için kendi bildiğim ustaya gittim. Krank mili, pistonlar, enjektörler, yataklar, hortumlar ve dahası aklıma gelmeyen birsürü şey değişti. Lakin aracın su eksiltmesi bitmedi ve muhtemelen blok çatlak varsayımı mevcut.
Demek ki bu motorların blok çatlatması kronik birşey.

Neyseki D segment konforu ve mercedes e klastaki premium özelliklerin mevcut olması sebebiyle gülü seven dikenine katlanır diyorum.

Benzer tecrübeleri olanların paylaşması ricasıyla…
 
1.6 dCİ de önceki aracı aldığınız ilk sahibi araca hararet yaptırıp conta yaktıysa yada hiç antifiriz veya kaliteli yağ koymadıysa ve tamir sonrası ustanız motor bloğu ısıtılmadan üst kapağı vidaları doğru torkta sıkılmazsa blok çatlar.
 
Merhabalar, 2016 talisman 160hp icon aracim su eksiltmeye baslamisti. Sanayide ki ustama danistigimda su hortumunda kacak problemi oldugunu degismemiz gerektigni soyledi ve bu islemi hallettim.(orjinal hortum 9k TL) yaklasik 3 gun sonra yolda giderken bi baktim hararet yukseliyor, hemen durup kontrol ettigimde hic su yoktu, su eklemek istedigimde koydugum suyun direkt motordan yere aktigini gordum. Aracimda ki problemin su hortumu vs. Gibi kucuk bi problem olmadigini o an anladim ve yine sanayinin yolunu tuttum. Acip baktilar dediler conta yanmis. İste su kadar masraf bu kadar malzeme lazim kol gibi liste yaptilar. Ama bu ustaya olan guvenim gittigi icin baska bi yere gittim. Adam ,abi dedi bunda baska bisey var motoru indirelim. Ta ta supriz blok catlamis. Bu arada aracim 220bin de ben 120bin de satin aldim. Almadan once hic bakmamistim kronigi var midir yok mudur diye. Bi tanidikdan aldigimiz icin de daha once bole bi problem olup olmadiginida arastirmadik.Bu modellerin motor bloklarinda (R9M) sorun oldugunu araci aldiktan sonra ogrenmistim ve acikcasi basimada gelecegini biliyordum. Ulkemizin icerisinde oldugu ekonomik alim gucu ve bu markanin bu modelinin 2.el piyasasindan dolayi bu elim olay basima gelmeden elimden cikaramadim. Sifir sandik motor taktik (270bin TL+ iscilik sök tak 60bin TL + Ekstra malzemeler 20bin TL) turbolar iyiydi onlari ve bi kac parcayi eski motordan aldik yeniye taktik. Saniyeden cikardim simdi canavar gibi oldu ama cok masraf acti neyse halletmis olduk dedim. Bir gun yolda giderken ta taaa sanzuman arizadi uyarisi verdi kenari cektim. Stop edip tekrar calistirdim uyari gitti ama artik kilometrenin de vermis oldugu yorgunluktan dolayi kavrama volant vs degiscrk gibi duruyor.(65bin TL) iscilik ne tutar bilmiyorum. Bu aracin konforunu,ozelliklerini ,viraj perfonmansini, ozelliklerini cok seviyorum yani bu paralara D segment ayricaligi sunuyor ama aracin ön kaputan sonra icin bunlari soyluyorum. Kaputun altindaki motordan hic memnun olamadim. Klişe bi söylem vardir bilirsiniz mercedeslerde de reno motoru var diye evet 1.6dci motoru mercolarda da vardi onlarda bu problemi yasadi. Bu motor blogu aracinizin kaputu altindaysa eger bir gun basiniza bunlar gelecektir. Yaginizi suyununu surekli kontrol edin. Araci dinleyin bu toyota ya da honda gibi oylece kullanabileceginiz bi arac degil. Bu araba sayesinde arabalar ve motorlari konusuda bir cok bilgiye sahip oldum
 
Geri
Üst