195-55-16 yerine 205-55-16 takmak ??

Araç muayenesi için bir güncelleme yapayım. Daha yeni 185/65R15 ölçüsü yerine 195/65R15 ölçüsünde lastik bulunan araç muayeneden sorunsuz şekilde geçti. Muayene istasyonunda da görevlilere sordum "195/55R16 yerine 205/55R16 lastik sorun çıkartıyor mu?" diye. Şu an için sorun çıkartmıyor dediler. İlerleyen zamanlarda tekrar ağır kusur sayılıp sayılmayacağı hakkında yorum yapamam dediler. Şu an için muayeneden geçiyor bilginiz olsun.
 
Bende dün clio 4 1.5 dci aracıma 195/60/15 e
Ten 1 yil sonrada sonunda da bu ebata geçtim 205/55/R16 91v yazlik goodyear lastik taktırdım. Tabi jantta değişti.
Ilk lastiği taktırmak istediğimde lastikçi aracın dizel mi diye sordu evet dedim ozaman olur dedi atmosferik 1.2 lere pek önermem dedi çekiş acısından etkileyebilir diye.
Lastikler takıldı bence artı ve eksileri
Artıları: Aracın görünümü daha oturaklı güzel oldu. Aracın yol tutuşu biraz daha arttı. Tabi daha kuru hava da deneyemedim. Çekiş konusunda pek birşey değişiklik farket medim.
Araç sanki daha bi konforlu oldu ki en hoşuma giden yani bu oldu. Gidişi sanki virajları daha kontrollü dönüyor. Birde lastikçi bana neden 195/55/16 taktırmak istemediğimi orjinali bu ebattir dedi .bende evet biliyorum ancak 195/55/16 'nin yanağı ince birde bu aracın süspansiyon biraz sert bozuk yolda çok sarsar diye düşündüğümden taktirmadim dedim. Ayrıca fiyat olarak ta pahallı.
Eksiler : sanki direksiyon biraz agirlasti ama lastik havasından da olabilir. Hava basınç 34 hepsi
 
Bende dün clio 4 1.5 dci aracıma 195/60/15 e
Ten 1 yil sonrada sonunda da bu ebata geçtim 205/55/R16 91v yazlik goodyear lastik taktırdım. Tabi jantta değişti.
Ilk lastiği taktırmak istediğimde lastikçi aracın dizel mi diye sordu evet dedim ozaman olur dedi atmosferik 1.2 lere pek önermem dedi çekiş acısından etkileyebilir diye.
Lastikler takıldı bence artı ve eksileri
Artıları: Aracın görünümü daha oturaklı güzel oldu. Aracın yol tutuşu biraz daha arttı. Tabi daha kuru hava da deneyemedim. Çekiş konusunda pek birşey değişiklik farket medim.
Araç sanki daha bi konforlu oldu ki en hoşuma giden yani bu oldu. Gidişi sanki virajları daha kontrollü dönüyor. Birde lastikçi bana neden 195/55/16 taktırmak istemediğimi orjinali bu ebattir dedi .bende evet biliyorum ancak 195/55/16 'nin yanağı ince birde bu aracın süspansiyon biraz sert bozuk yolda çok sarsar diye düşündüğümden taktirmadim dedim. Ayrıca fiyat olarak ta pahallı.
Eksiler : sanki direksiyon biraz agirlasti ama lastik havasından da olabilir. Hava basınç 34 hepsi

Hayırlı olsun , basınçlar normal denilebilir.

önleri 32 arkaları 33 le kullanabilirsiniz.
 
34 arkaya çok çokkkk fazla.

195likte bile tavsiye edilen ön 32 arka 29 . genelde insanlar daha az basarki lastik esnek (konforlu) olsun yol tutuşum asla etkilenmesin diyenler birebir basar, ekonomi için alanlar biraz yüksek basar.

bence 205lik olduğuda göz önünde bulundurulur ise önler 32 (maks 34) arkalar 27-28 fazlasıyla yeterli.



lastiği zaten çokta ezbere değil yani X şunu dedi Z bunu yaptı yada etiket bunu yazıyordan çok her lastiğin hamuru,yanağı farklı olduğundan direk görsele göre yapmanız daha doğru.

lastik görsel anlamda bu sitedeki gibi olmalı:

https://www.protyre.co.uk/car-help-advice/how-to/check-your-tyre-pressures


en iyi deneme şekli lastiği yavaşça su birikintisinin içinden sürün kuru zeminde bıraktığı ize bakın, eğer yukarıdaki linkteki gibi ise okdir = clio 4 için genelde dediğim basınçlar ,dediğim gibi 34 arkaya ciddi anlamda fazla
 
Cevaplar için teşekkürler. On lastik 33 arkaları 31 e düşüreceğim.
 
Cevaplar için teşekkürler. On lastik 33 arkaları 31 e düşüreceğim.

hocam okadar yazdıktan sonra halen neden arkayı 31 yaparsınızki :) anlam veremedim?

şöyle diyim size renault bile en en yükte arka için daha az hava kapasitesine sahip 195lik ile bile 29 demiş (kapıda etiketde yazılı)

205lik ile (daha çok hava kapasitesine sahip) arkada 27-28 gani gani yeter üstü sadece konforu bozmaktan öte zerre fayda sağlamaz ve gereksiz..
 
arkaları 29.5 yaptım yoksa arac cok sert oluyordu dediginiz doğru fazla hava konforu bitiriyor
 
Ben de forumdaki konulardan görüp 2013 clio4 icon aracımın 195/55/R16(ContiEcoContact 5) olan lastiklerini geçen hafta 205/55/R16 (Continental Contipremium Contact 6) olarak değiştirdim. hepsiburadadan aldım 1.526,00 TL'ye geldi.
Forumda da söylenmişti sanırım ama hem direksiyon biraz sertleşti, hem de araç çok az hantallaştı gibi geldi bana. Açıkçası bu anlamda içim biraz rahatsız oldu.

Henüz 3-4 gün kullanabildim. Gittiğim yollar hep aynı, aa bu lastik daha konforlu diyebileceğim bir fark hissedemedim. Ne çukurda ne tümsekte...

Ama görsel olarak daha güzel oldu.

Benim merak ettiğim direksiyondaki bu hafif sertlik, aracın her hangi bir yerine bir zarar verir mi uzun vadede? Hani bir şeyler zorlanıyor mu vb diye aklıma takıldı.
 
Son düzenleme:
Dacia sandero lar aynı motor 1.5 dci, lastik se 205/55/16 kullanıyor. Bende yakıt pek farket medi başkasına birşey diyemem çekiş e gelince değişen bir şey yok gibi. Şahsen ben orjinali 205/45/17 takip aracı daha sert konforsuz yapmak tansa bu ebatı tercih ederim.ha amaç 205 ebat takip yol tutuş artırmak sa. Asıl amaç konfor sa zaten en iyi 185/65/15 tir. Ama 185 te dar ve çirkin oluyor. Yol tutuş zayıf virajlara sert girince arac arka kısım hafif lastik kayma eğilimi yapıyor.bunlar kişisel düşüncem kesin böyle dır demiyorum. Bence bu arava en ideal 16 jant.
 
Diğer kara jant lara kislik lastiklerim takili 15 inç olan, ebatı ise 195/60/15 tir. Kışlıklar taban dar yanak yüksek, yazlik lar ise taban geniş yanak alçak tercih ettim. 15 jant orjinali idi, 16 yi sonradan aldım.
 
Geri
Üst